Hej, jag googlade just över allergi och Coops blöjor och hittade din tråd. Dels undrar jag hur det löst sig med eran situation? och sen tänkte jag bara bidra med hur min flicka reagerat på just Coops blöjor.
Hon var prematur så vi använde libero touch blöjor innan vi provade coop och det tog ett tag men sen började hon bli röd och få eksem över framförallt blygdläppar och vid analen. Innan vi förstod att det var blöjorna som var orsaken och vi bytte så blev det så illa att det blev som stora vätskande skavsår, illrött, smärtsamt, massor av byten för att hålla så tort som möjligt och storgråt varje gång. Fruktansvärt ont för henne och det blev bara värre vid varje byte så vi åkte in till akuten så det inte var en infektion som förhindra läkningen. Ingen stjärtfluss som var misstanken, smorde med svamp/kortisonkräm på läkares rekommendation och sen bytte vi på eget initiativ till ica yttliggare en dag efter. Och jag skojjar inte, DIREKT lugnade det sig i det ilskröda och bara efter en natt började huden läka. Det läkte fint och det blev frid och fröjd igen.
Några veckor senare hittar vi några kvarvarande coopblöjor och använder en och vips, på en gång vart det rött och eksem med start av småsår av EN blöja. Då trilla polletten ner och vi insåg att hon är allergisk mot dessa blöjor. Vi kastar så klart resten och har inte provat igen efter det. Vi har även informerat släktingar och förskola att hon inte tål dem (förskolan såg också eksemet och var jätteglada över att vi hitta lösningen).
Jag hoppas att allt löst sig för er och är det allergi så borde man få välja de böjor som behövs för barnets behov.