• SanSin

Alvedon supp

Nån som har ett bra tips på hur man får den att stanna kvar i rumpan så att säga?? =) Hur långt ska den in?

• Svar på tråden Alvedon supp
  • Fru 31maj

Hur långt ska den in? = tills den stannar kvar själv

• bebbe made in italy

du ska föra in den med den trubbiga ändan, det kan lixom ta emot lite men tryck på försiktigt den kommer åka in av sig själv, den skall lixom in i tarmen så du kan aldrig trycka för långt. Du måste trycka på tills tarmen lixom slukar upp den och sluter sig rumt den, men som sagt inte spetsen först!

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Fru 31maj

bebbe made in italy skrev 2008-08-05 21:36:56 följande:

du ska föra in den med den trubbiga ändan, det kan lixom ta emot lite men tryck på försiktigt den kommer åka in av sig själv, den skall lixom in i tarmen så du kan aldrig trycka för långt. Du måste trycka på tills tarmen lixom slukar upp den och sluter sig rumt den, men som sagt inte spetsen först!
    Det stämmer inte.
    Spetsen ska in först för att inte skada rumpan och så ska man gärna ha på lite salva på den.
    Man öppnar ju vid spetsen och för in den först för att man fortfarande ska kunna hålla i pappret onte på suppen.
  • Freiya
    Fru 31maj skrev 2008-08-05 21:44:56 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-08-05 21:36:56 följande: Det stämmer inte.Spetsen ska in först för att inte skada rumpan och så ska man gärna ha på lite salva på den.Man öppnar ju vid spetsen och för in den först för att man fortfarande ska kunna hålla i pappret onte på suppen.
    nej trubbiga sidan först står det på förpackningen.

när den väl är inne brukar jag hålla kvar fingret för öppningen så att den stannar inne. men det brukar den göra av sej själv. den smälter väldigt fort!
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • bebbe made in italy
    Fru 31maj skrev 2008-08-05 21:44:56 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-08-05 21:36:56 följande: Det stämmer inte.Spetsen ska in först för att inte skada rumpan och så ska man gärna ha på lite salva på den.Man öppnar ju vid spetsen och för in den först för att man fortfarande ska kunna hålla i pappret onte på suppen.
    jag arbetar som undersköterska och ger suppar varje dag, den trubbiga delen skall in först, på så sätt sluter ringmuskeln bättre om suppen, så där har du fel...
    Freiya skrev 2008-08-05 21:59:42 följande:
    nej trubbiga sidan först står det på förpackningen.när den väl är inne brukar jag hålla kvar fingret för öppningen så att den stannar inne. men det brukar den göra av sej själv. den smälter väldigt fort!
    ja dom smälter jättefort, du får försöka vara snabb, det e lite krångligt tycker jag oxå som ger suppar varje dag på arbetet, men små bebisars suppar e ju typ 1 femtedel av en vuxens och det e ett litet pill, vet inte vad jag skall ge för råd mer än att du försöker va snabb ta ut suppen upp med benen på bebisen och använd pincettgrepp och avsluta med att lixom trycka in den med tummen och som sagt den trubbiga delen först för då sluter ringmuskeln bättre om den!
    Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Fru 31maj
    Freiya skrev 2008-08-05 21:59:42 följande:
    nej trubbiga sidan först står det på förpackningen.
    OK , då har jag fått helt fel information från de jag pratat med.
    Men sen undrar jag var du läst det på förpackningen för alla förpackningar jag har står det bara införes i ändtarmen , ingenting om vilken sida först.
  • SanSin

Jag tycker faktiskt det är en ruggigt dålig bruksanvisning man får i förpackningen. Det är ju bara allmän information om alvedon, har man aldrig gjort det förut är det var inte glasklart hur man ska göra menar jag. Man kanske ska ta å klaga nånstans. =)

• Freiya
    Fru 31maj skrev 2008-08-06 11:48:00 följande:
    OK , då har jag fått helt fel information från de jag pratat med.Men sen undrar jag var du läst det på förpackningen för alla förpackningar jag har står det bara införes i ändtarmen , ingenting om vilken sida först.
    hmm det ska jag kolla :) jag vet att det e den trubbiga sidan först så jag vet inte hur jag fått reda på det annars..!
  • Freiya

hade inte kvar bipacksedeln, men kollade på fass och där står det ju faktiskt inte hur man gör heller. dåligt!
    men aja, NU vet ni iaf :)

• Marie Mia
    Freiya skrev 2008-08-06 17:44:05 följande:
    hade inte kvar bipacksedeln, men kollade på fass och där står det ju faktiskt inte hur man gör heller. dåligt! men aja, NU vet ni iaf :)

fel! Läs på hemsidan för alvedon själv, det är större risk att få krångel och för liten dos om man för in den bak vänt. Varför lära ut fel till folk? De ser ju var enda en att de självklara är att föra in den med spetsen in först!
Svar på tråden Alvedon supp