• Bellsam

Hashrökning...

Hasch har jag hört är inte så mycket farligare än alkohol. Men mariujana är farligare. Är jag ute och cyklar nu? Rätta mig om jag har fel.

Kanske du kan googla lite om ämnet?

• Bellsam
    Nisseblubb skrev 2008-08-06 16:03:48 följande:
    Ja du är ute och cyklar tyvärr. Hasch och marijuana innehåller samma verksamma ämne: THC
    Ok. Har hört andra som har sagt det, men då vet jag :)
    Vet i alla fall att hasch inte är någon av de "värre sakerna" i alla fall.
    Vad är skillnaden på Hasch och marijuana då?
  • Bellsam
    Anonym skrev 2008-08-06 16:17:10 följande:
    Ja där är du ute och cyklar.Hash är mycket "starkare" än Mariujana. Jämför sprit och öl, typ.Har provat båda i ungdomen och gillade inte nåt ut av det.
    Vad är skillnaden mot vad jag skrev?
    Eller menar du att hash är mycket farligare än alkohol och marijuana snäppet värre?
  • Bellsam

Är det någon här inne som har en sida eller någon fakta bakom det dom säger angående hasch och maja? Eftersom ämnet kom upp så är jag intresserad, men alla säger olika och alla vet bäst.

Vet inte om ts har svarat på det här, men vad sa han anledning var till den lilla pipan han hade?
    Eftersom du undrar hur hasch och det såg ut, har du hittat något hemma hos honom som du misstänker kan vara det?

• Bellsam

Tack så mycket!
    Ingen som har en sida på svenska? När jag läser mycket text på engelska så flyter bara orden ihop. Vet inte varför egentligen, men det är svårt för mig att läsa.

• Bellsam
    lokisse skrev 2008-08-07 14:49:33 följande:
    Klart jag vet att alla kan skriva pa wikipedia mewn om man bara vill veta skilnaden pa hasch och mariana sa är det en utmärkt källa...
    Eftersom jag skrev att jag ville ha ordentligt fakta om det så ville jag ju ha en sida som gav mig fakta, och inte en sida som alla kan skriva i, för då är det lika mycket fakta där som det är att läsa i den här tråden.
  • Bellsam
    lokisse skrev 2008-08-07 15:04:27 följande:
    Da förutslar jag att du gar till ett bibliotek och slar upp skilnaden för pa internett är i stort sätt alla sidor sidor som alla kan skriva pa.
    Finns ju även vissa sidor som har mer trovärdighet än andra, och den här sidan som jag fick var det ju någon som sa att den inte hade trovärdighet.
    Eftersom jag undrar är för att alla säger att alla andra har fel, medans dom själva inte har någon källa alls bakom det dom säger. Hur ska t.ex. ts då veta att just du har rätt?
    Och om det är en bok som man har som källa så kan man ju också berätta vad boken heter, så att dom som vill veta faktiskt kan få reda på faktat direkt från källan.
Svar på tråden Hashrökning...