• lokisse

Hashrökning...

mariuana är blommorna medans hasch utvins av kadan...
    det är samma växt.

• lokisse

Man blir iallafall inte psykiskt sjuk av att röka ett vanligt paket med cigg eller dricka varje helg även om det inte är något man kanske bör göra med tanke på sin hälsa.

klart du kan bli psykiskt sjuk av att dricka varje helg.

• lokisse

men att ha dessa sma pipor ärju lite status i vissa kretsar det behöver inte betyda att han röker jämt och ständigt ... han har kanske provat eller tillochmed gjör det till fests... bara för att man har vinglas hemma är man ju inte alkis

flawless skrev 2008-08-07 14:03:48 följande:
    japp..de e nog ett tecken på att han röker, annars har man inte små pipor hemma.Lycka till, e inte roligt.
  • lokisse

de vet man ju fran mormor "det börjar med en knapenal och slutar med en silverskal"

• lokisse

klart man skulle fraga men att dra med pipa och san till polisen somnagon förutslog käns inte sa förtoenede ingivande...

flawless skrev 2008-08-07 14:29:20 följande:
    ja de har du rätt i..men vore de min son så hade jag varit extra uppmärksam å spanat efter symptom, om ja hade hittat pipor hemma. och frågat honom om det.å de kan va illa nog att bara röka "ibland", för de e lätt å fastna (har själv erfarehet).
  • lokisse

Klart jag vet att alla kan skriva pa wikipedia mewn om man bara vill veta skilnaden pa hasch och mariana sa är det en utmärkt källa...

Anonym skrev 2008-08-07 14:46:39 följande:
    eh..vilken bra länkt!..vill bara säga att i wikipedia kan vem som helst skriva...alltså inte vidare tung som faktabas!
  • lokisse

Da förutslar jag att du gar till ett bibliotek och slar upp skilnaden för pa internett är i stort sätt alla sidor sidor som alla kan skriva pa.

Bellsam skrev 2008-08-07 14:55:43 följande:
    Eftersom jag skrev att jag ville ha ordentligt fakta om det så ville jag ju ha en sida som gav mig fakta, och inte en sida som alla kan skriva i, för då är det lika mycket fakta där som det är att läsa i den här tråden.
  • lokisse

wikipedia är ett frit upslagsvärk som man kan skriva in saker i om man vet nagot om saken altsa maste man ibland ta saker med en nypa salt om det handlar om nagot som är omdiskuterat.
    att hasch gjörs av kadan och mariana är blommorna är ett fakta som bara är sa... det ärinte nagot som kan diskutras..
    Om du har en upslags bok hemma förutslar jag att du kollar under canabis och ser om det star nagot där...

Bellsam skrev 2008-08-07 15:06:59 följande:
    Finns ju även vissa sidor som har mer trovärdighet än andra, och den här sidan som jag fick var det ju någon som sa att den inte hade trovärdighet.Eftersom jag undrar är för att alla säger att alla andra har fel, medans dom själva inte har någon källa alls bakom det dom säger. Hur ska t.ex. ts då veta att just du har rätt?Och om det är en bok som man har som källa så kan man ju också berätta vad boken heter, så att dom som vill veta faktiskt kan få reda på faktat direkt från källan.
  • lokisse

Vet att de e fattigt försöker bara hitta nagot som visar att hasch är kadan och mari är blommorna och lite blad...(har altid trott att det var nagot som tilhörde allmänbildningen och man fick lärasig i skolan men det är väll för att man är förortsbarn da...)

Nisseblubb skrev 2008-08-07 15:16:11 följande:
    Helt vansinnigt hur folk får lov att härja
    Relativt fattig information. Ska se om jag kan hitta något bättre åt dig
Svar på tråden Hashrökning...