• Knytt1

Hashrökning...

Kan inte ni drogliberaler starta en egen tråd där ni kan bräcka varandra med "fakta" om hur ofarligt det ena och det andra är och göra er lustiga över människor som av omsorg om sina närmaste är oroliga. Fatta: DET FINNS MÄNNISKOR SOM TYCKER ATT DET ÄR FEL ATT BRAJA OAVSETT VAD NI TYCKER! Vi måste få diskutera utan att få drogliberalt trams och kastat i ansiktet. Det är så typiskt att så fort någon här på FL startar en tråd om droger så kastar sig "Agitator" och hans gelikar in i diskussionen med resultat att diskussionen urartar och TS lämnar tråden. Inte så konstigt efter att fått höra att deras oro inte kan tas på allvar utan flamsas bort av omogna snorungar.

• Knytt1
    Agitator skrev 2008-08-07 18:49:25 följande:
    Det finns dom som baserar sina åsikter på mycket vaga eller felaktiga grunder, tycker du inte att folk som inte vet bättre bör ta del av information?två personen gräver brun, den ena stoppar arbetet mitt i allting med orden.-vi får kolla nån annanstans om vi gräver djupare kommer vi trilla ut i kina.Den andra svarar då med-ja vi går vidare det vore ju hemskt att hamna på andra sidan av planeten och behöva gå på händerna.Jag tycker att man bör upplysa folk som inte vet bättre eller är helt fel på det.Specielt när folk ?diskuterar? antidrogpropaganda som om det bestod av fakta.
    TRAMS!
  • Knytt1
    Agitator skrev 2008-08-07 19:06:23 följande:
    Kan jag citera dig?? flamsas bort av omogna snorungar.?skärpning.
    Det tål att upprepas...
  • Knytt1

Anonym (Orolig...) skrev 2008-08-08 09:17:11 följande:

Har frågat min son och han har erkänt att det händer ibland. Hade då tyvärr inte möjlighet att diskutera ämnet mer med honom eftersom vi blev avbrutna. Han bor inte hemma och därför är det inte så lätt att ha koll på honom. Han har inte ändrat sin personlighet ännu i alla fall. Har en liten brun bit som jag hittade i hans rum och när jag söker på nätet så ser det ut som hasch. Har inga planer på att gå till polisen. Tyvärr har väl han som många andra ungdomar gått på det där att det inte är så farligt. Ska prata mer med honom och även försöka få fram fakta att lägga under näsan på honom. Tack för alla era svar.
    Imponerande att du fortfarande är kvar efter den kvasidiskussion som "Agitator" dragit igång! Tyvärr är det så att många hävdar att cannabis inte är så farligt och det må vara så, i små mängder. Men faktum kvarstår: det är olagligt och kan leda till tyngre missbruk. Om du letar efter fakta så tror jag polisen har info på sin hemsida! Fortsätt prata med honom och berätta om din oro, min erfarenhet är att man når längre med det än med att reagera med ilska...
  • Knytt1

Info finns på polisens hemsida under rubriken "Brott", sen får man klicka sig fram.

• Knytt1

Kom att tänka på en kul grej apropå absolut ingenting, hörde nämligen en bra line för ett tag sen: "fråga en knarkare om droger är väl likvärdigt med att fråga KKK om mänskliga rättigheter?"

• Knytt1
    Knytt1 skrev 2008-08-08 15:22:02 följande:
    Kom att tänka på en kul grej apropå absolut ingenting, hörde nämligen en bra line för ett tag sen: "fråga en knarkare om droger är väl likvärdigt med att fråga KKK om mänskliga rättigheter?"
    ...lika meningslöst
  • Knytt1
    Agitator skrev 2008-08-08 15:36:10 följande:
    Bra nivå du håller, Klagade inte du på tramsiga inlägg igår?Nåja, förväntar du dig verkligen objektiv information från dom vars enda uppgift är att stoppa det?Eftersom dom bara ska stoppa det så kan dom väl inte skriva nått som skulle ?locka? folk eller komma med proportionerligt information.En kort lista av eventuella biverkningar hur långsökta eller osannolika dom är, är allt man hittar där, långt ifrån tillräckligt för att bilda sig en uppfattning om vad det egentligen handlar om.
    Jag förstår inte? Jag bara citerade en kul grej jag hörde! Om du tyckte att det var tramsigt ber jag jättemycket om ursäkt! Men inte till dig utan till TS!
Svar på tråden Hashrökning...