Hashrökning...
Hash är mycket "starkare" än Mariujana. Jämför sprit och öl, typ.
Har provat båda i ungdomen och gillade inte nåt ut av det.
hasch luktar sött medan majja ser ut som en krydda. Luktar grönt. Svårt att förklara men om du hittar det eller känner lukten på kläder så kommr du veta.
Röda ögon elle glansiga om de tagit ögondroppar. Lite småsega, ibland märks det inte alls.
Om du berättade varför du misstänkte kunde det vara lättare att svara.
Jag säger ju att hash är starkare än gräs för sjutton.
Hash har större koncentration THC än gräs. Precis som alkohol i brännvin och öl.
I den här gämförelsen är Hash=Sprit/Brännvin, Gräs=Öl
jag hamnde i psykos av hasch och dessutom är det olagligt han kan hamna i fängelse.
Jag tänker inte lägga mig i vilken drog som är faligast, om TS skall vara orolig eller inte, vill bara berätta att jag själv är rökare (tobak) OCH vid högtidliga tillfällen röker vattenpipa. Röker då vanlig (fast ofta parfymerad) tobak, d v s äpple, körsbär e t c. Den är svagare än mina cigaretter. Jag tror (fast jag inte har några fler belägg mer än i min umgängeskrets) att detta är vanligaste sättet att nyttja vattenpipa. Kan dock konstatera att vattenpipa inte är något lämpligt verktyg om man vill nyttja hasch. Om TSs son har pipor och liknande attiraljer tror jag att det är hasch sonen nyttjar och inte tobak/vattenpipa. Hoppas det kan vara till hjälp...
För en som haft en mamma som varit fast i "hasch-träsket" känns det ruskigt och ledsamt att läsa era inlägg!
Man kan få hasch-psykos, den mentala utvecklingen avstannar vid den ålder som du börjar med hasch...finns fler saker att nämna men orkar inte...
Min mamma tog sitt liv, hängde sig, under en psykos! Hade det varit mitt barn hade jag varit väldigt oroad!!
Eh..jag har förklarat skillanden mellan hash och gräs. Har inte på något sätt förespråkat nyttjandet.
Att säga att hasch och maja inte är beroendeframkallande är ju bara ren skitsnack!!!
Har lev ihop och nära människor som använder och många av dom är beroende och MÅSTE röka.
Det faktum att THC lagrar sej i fettet i hjärnan gör att det är farligare, alkohol blockera signaler i hjärna.
Sen slår ju alkoholen på andra viktiga funktioner i kroppen beroende på hur mycket och ofta man dricker (bla).
Vad gäller tobaken onyttigheter så anänds den oftast vid rökning av maja och hasch... så de dåliga egenskaperna får man ju i sej då oxå.
Jag tycker du ska konfrontera din son. Fråga vad han har pipan till... om du får ta med den till polisen får att få den kollad efter spår av droger... om han säger nej så vet du ju varför, din misstanke är rätt... om han vägra och säger att du inte ska lägga dej i så säg att det är för din egen skull... så att du vet och inte vill misstro honom.
Själv skulle jag aldrig acceptera om min dotter rökte droger utan har lovat henne om jag kommer på henne eller misstänker så polis anmäler jag det direkt, vägra vara en "polare" morsa som bara står och tittar på... sett hur det gått för mina vänner som haft föräldrar som stått tysta sett på men inte agerat ... inte alla är i livet idag... tyvärr...
NOLLtolerans från min sida vad gäller droger.
Anonym (Risker!) skrev 2008-08-07 14:58:50 följande: