Hashrökning...
Hej
Tack för att fler försöker ge en seriös bild av hasch. När jag försökt göra det så har jag flera gånger blivit dumförklarad på ett eller ett annat sätt. När man lägger fram fakta och då kanske inte en helt oseriös och drogliberal bild, för det är lite svårt efter många års arbete med ungdomar som röker hasch men även andra droger, så är jag inte helt haschfrälst.
På tal om nyfrälst så är det INGEN idé att försöka omvända en nyfrälst haschrökare. Man måste tyvärr vänta tills man fått lite negativa konsekvenser. Självklart ska man inte stå passiv och bara titta på men för behandling och dylikt är det inte läge för. Röker man regelbundet typ 1 gång i veckan under en lägnre period så kommer det sånna i sinom tid.
Och ja, alkohol och tobak är farligt, det vi kan enas om det. Att jämföra en drog med en annan blir lite löjligt, lite som att försöka gripa efter halmstrån som en sista utväg när argumenten tryter. Nu är det ju enkelt så tillvida att hasch är olagligt och alkohol och tobak inte. Skulle de "uppfinnas" idag skulle de förmodligen inte legaliseras. (vad jag tror iaf)