• Agitator

Hashrökning...

Svar på #15
    Om man bortser från att du inte har ett rätt så är du rolig.
  • Agitator
    Svar på #102
    Okey, det med hundar stör mig också.
    Men om du inte har hittat ett hotell där inne så vet jag inte var du har hittat allt sovande folk.
    hittentils har jag bara sett en kille som uppenbarligen fick för mycket av nått och slocknade i buskarna.
    Barnen jag har sett därinne har alltid varit nära sina föräldrar som hade koll på dom.
  • Agitator
    Knytt1 skrev 2008-08-07 18:38:29 följande:
    Kan inte ni drogliberaler starta en egen tråd där ni kan bräcka varandra med "fakta" om hur ofarligt det ena och det andra är och göra er lustiga över människor som av omsorg om sina närmaste är oroliga. Fatta: DET FINNS MÄNNISKOR SOM TYCKER ATT DET ÄR FEL ATT BRAJA OAVSETT VAD NI TYCKER! Vi måste få diskutera utan att få drogliberalt trams och kastat i ansiktet. Det är så typiskt att så fort någon här på FL startar en tråd om droger så kastar sig "Agitator" och hans gelikar in i diskussionen med resultat att diskussionen urartar och TS lämnar tråden. Inte så konstigt efter att fått höra att deras oro inte kan tas på allvar utan flamsas bort av omogna snorungar.
    Det finns dom som baserar sina åsikter på mycket vaga eller felaktiga grunder, tycker du inte att folk som inte vet bättre bör ta del av information?

två personen gräver brun, den ena stoppar arbetet mitt i allting med orden.
    -vi får kolla nån annanstans om vi gräver djupare kommer vi trilla ut i kina.
    Den andra svarar då med
    -ja vi går vidare det vore ju hemskt att hamna på andra sidan av planeten och behöva gå på händerna.
    Jag tycker att man bör upplysa folk som inte vet bättre eller är helt fel på det.

Specielt när folk ?diskuterar? antidrogpropaganda som om det bestod av fakta.
  • Agitator
    Knytt1 skrev 2008-08-07 18:55:48 följande:
    TRAMS!
    Kan jag citera dig?

? flamsas bort av omogna snorungar.?

skärpning.
  • Agitator

Anonym (Litet S) skrev 2008-08-07 20:21:03 följande:

Det som jag inte skrev är att man själv sällan märker förändringen förrän den är påtaglig och måendet och minnet påverkats. Synd att du Agitator är ironisk i en tråd där TS har en seriös oro. Det finns alltid männsikor ser vet mer än man själv och ironi är inget som föder något gott vare sig för sig själv eller andra. (fast håller med att det för stunden kan vara kul och jag tyglar mig själv för att inte slå till med samma mynt)Förövrigt vet du inget om mina personliga erfarenheter.
    Men det sker ingen förändring om vi snackar om en gång i veckan.

Jag försöker stilla ts oro, en gnutta humor lättar alltid på den dryga och mörka stämningen som råder här.

Personliga erfarenheter är ganska irrelevanta i det fallet.
  • Agitator
    unclaf skrev 2008-08-07 20:28:48 följande:
    Nej, men tydligen är det rätt "irrelevant" för dig även med personer som jag som faktiskt har ganska mkt mer kött på benen än just erfarenheter av drogmissbruk i min nära familj eller dylikt. Att jag (fråmst inom mitt yrke) har haft kontakt med läkare, fd missbrukare, drogmissbrukande barn (både alkohol och narkotika), barn med missbrukarföräldrar osv är väl oxå helt "irrelevant" enligt dig. Att jag har läst forskning som INTE stödjer dina teorier om att hasch är ofarligt är väl också "irrelevant"?Således är denna diskussionen bara ett kastande av "jag har rätt", nej JAG har rätt" mellan de olika parterna här och då blir den helt meningslös...Jag påstår inte att du inte har hittat skrivelser och anant som stödjer dina teorier, men utgå inte ifrån att alla som har en avvikande åsikt från din är icke läskunninga imbeciller utan nån som helst faktabakgrund i ämnet
    Vad för ?forskning? skulle jag då fråga.
    Jag har stött på många löjliga små?studier? som kommer med roliga idéer bekostas ofta av skattepengarna, det kallar jag ?vällspenderade? stålar men det är nog en annan tema.
    Vill du ha några länkar till dom större och mer seriösa studier så kan jag servera några.

Vist är samtal som ?men jorden är platt ?nej den är rund ? klart inte titta mot horisonten den tar slut där- nej titta på den här bilden det är jorden - nej jag TROR inte på dina LÖGNER jag har SETT att det inte stämmer?
    Enormt underhållande och tidskrävande.

Jag har inte hittat ?skrivelser?, jag håller mig på en mer internationell nivå
  • Agitator
    unclaf skrev 2008-08-07 20:43:12 följande:
    Jag förundras över din ironiska/sarkastiska/spydiga/nedvärderande (välj valfritt alternativ) i denna och andra trådar. Jag har fått otaliga länkar skickade av drogliberaler som du i diskussioner liskom denna, och jag är inte intresserad av att läsa dem (roligast är när man får länkar som har ett marijuanablad som symbol framför webadressen, ha ha, jo DE länkarna kan man ju gissa innehåller en seriös och objektiv info!)Jag har heller inget intresse av att googla upp länkar till dig att läsa, för jag betvivlar inte ett dugg att du har motargument mot allt jag skulle mata dig med. Du kan inte seriöst mena att det inte finns forskning som pekar på att det är illa med hasch? Och då pratar jag inte bara rena fysiologiska skadeverkningar utan andra bitar också, exempelvis den kriminalitet som ofta följer drogmissbrukadnet i spåren.Däremot är jag såpass stabil i mina åsikter som jag har samlat ihop till under ett antal år genom olika kontakter att det är ganska onödigt för dig att ödsla energi på att försöka förlöjliga eller platta till mig, av nån underlig anledning litar jag mer på min far som arbetat med narkomaner i stort sett hela sitt yrkesverksamma liv som lärare än avataren yoda på Fl...Så jag lämnar master Yoda nu för att fortsätta korståget ifred!May the force be with you!
    Ju det är inte ovanligt att ?källkritiska? personer inte kolla källor till material postade på sidor med maja blad. Det är ju det vad ordet källkritisk betyder i din värld?
    Läs inte information du inte tycker om?
    Är Kanadas senat (som för den delen inte har några maja blad på sin sida) tillräcklig ?seriös? källa för dig?

ja. Jag har fakta att komma med mot varenda ?haschmyt? som har blivit uppfunnen dom sista 80 åren.

Kriminaliteten följer inte efter ?hasch? den följer efter lagen som förbjuder den, men det är kanske lite väll mycket för att förstå?

Kunskap är makt så yes the force is with me
  • Agitator
    Svar på #121
    Men du väljer endast att tro på det som passar. Great för dig.
    Nåja, man ska vara försiktig med att spräcka andras drömbubblor, och vad ska man skylla psykosen på om du inte röker hasch hehe.

Ju, det var en liten början till vad ordet källkritisk innebär, synd att du inte lever efter dom orden.

Ja. Att få länkar betyder faktiskt att man måste läsa genom texten. Men du behöver inte bry dig om det. Du är ju fullärd och källkritisk så du vet nog vad du behöver veta (syns det att jag börjar bli trött på detta?)

jag kan endast be om ursäkt att jag inte har gudomligt tålamod och kan stå ut med hur mycket som helst, jag brukar tappa tålamodet vid lögner. Fostrar faktiskt mina barn till att bli ärliga.
  • Agitator

Anonym (Orolig...) skrev 2008-08-08 09:17:11 följande:

Har frågat min son och han har erkänt att det händer ibland. Hade då tyvärr inte möjlighet att diskutera ämnet mer med honom eftersom vi blev avbrutna. Han bor inte hemma och därför är det inte så lätt att ha koll på honom. Han har inte ändrat sin personlighet ännu i alla fall. Har en liten brun bit som jag hittade i hans rum och när jag söker på nätet så ser det ut som hasch. Har inga planer på att gå till polisen. Tyvärr har väl han som många andra ungdomar gått på det där att det inte är så farligt. Ska prata mer med honom och även försöka få fram fakta att lägga under näsan på honom. Tack för alla era svar.
    [/citat]

Gått på?
    IT ?ungar? har lärt sig hur man söker information för många år sen. Innan du börjar lägga fram ?fakta? över hur farligt det är så kan jag bara rekommendera att du tar reda på några innan du gör bort dig framför din son.
    Lycka till annars.

Anonym (Orolig...) skrev 2008-08-08 09:17:11 följande:
    [citat]
    Har frågat min son och han har erkänt att det händer ibland. Hade då tyvärr inte möjlighet att diskutera ämnet mer med honom eftersom vi blev avbrutna. Han bor inte hemma och därför är det inte så lätt att ha koll på honom. Han har inte ändrat sin personlighet ännu i alla fall. Har en liten brun bit som jag hittade i hans rum och när jag söker på nätet så ser det ut som hasch. Har inga planer på att gå till polisen. Tyvärr har väl han som många andra ungdomar gått på det där att det inte är så farligt. Ska prata mer med honom och även försöka få fram fakta att lägga under näsan på honom. Tack för alla era svar.
  • Agitator
    Svar på #127
    Röker du en gång i veckan endast så är det borta från systemet långt innan nästa helg kommer. Röker man däremot 3-4 gånger i veckan så kan man efterhand bygga upp en tolerans.
    THC (delta-9-tetrahydrocannabinol) metaboliseras inom loppet av timmar så din information över hur det bara ?byggs på? och man blir aldrig av med det är ganska fantastiskt. Skulle inte rent praktiskt betyda att man skulle vara hög i veckor efter en röktillfäle?

? Lärdom är en kombination av kunskap baserat på fakta (flera källor som kritiskt granskats och värderats)?
    Ja.
    Men erfarenheter är bara en liten del av det.

Hur skiljer sig ?undervisningen? från 80-90 talet mot dagens ?information? egentligen? Det är ju fortfarande samma skitsnack.

? för det som är sant för en människa behöver ju inte vara det för alla.?
    Kunde inte ha utryckt det bättre själv. Om vissa slutar utgå ifrån sin närmsta krets eller det dom har sett och vidgar sin vy lite så slipper man förmodligen tjafs trådar som denna.
  • Agitator
    Knytt1 skrev 2008-08-08 15:10:55 följande:
    Info finns på polisens hemsida under rubriken "Brott", sen får man klicka sig fram.
    Hörde en bra line för ganska länge sen.
    ?fråga polisen om droger är väl likvärdigt med att fråga KKK om mänskliga rättigheter??
    Polisens enda uppgift är att fortsätta sin lilla krigsföring mot alla illegala substanser, du förväntar dig väl inte att hitta objektiv information på deras hemsida vad?
    Dom bedriver inte forskning, dom är inte till att sprida information, dom tar bara order uppifrån och den stående ordern sen några decennier är att droger är ?dåliga? och ska stoppas till varje pris.
    Oavsett hur mycket det kostar eller hur ?bra? det funkar.
  • Agitator
    Knytt1 skrev 2008-08-08 15:22:02 följande:
    Kom att tänka på en kul grej apropå absolut ingenting, hörde nämligen en bra line för ett tag sen: "fråga en knarkare om droger är väl likvärdigt med att fråga KKK om mänskliga rättigheter?"
    Bra nivå du håller, Klagade inte du på tramsiga inlägg igår?

Nåja, förväntar du dig verkligen objektiv information från dom vars enda uppgift är att stoppa det?
    Eftersom dom bara ska stoppa det så kan dom väl inte skriva nått som skulle ?locka? folk eller komma med proportionerligt information.
    En kort lista av eventuella biverkningar hur långsökta eller osannolika dom är, är allt man hittar där, långt ifrån tillräckligt för att bilda sig en uppfattning om vad det egentligen handlar om.
Svar på tråden Hashrökning...