Inlägg från: Nisseblubb |Visa alla inlägg
  • Nisseblubb

Hashrökning...

Anonym skrev 2008-08-07 14:16:06 följande:
    men lägg ner! ...har skrivit att det KAN medföra psykos, inte att det ALLTID gör det!
    Ja, och du KAN få en hjärnblödning av alvedon
  • Nisseblubb
    Anonym skrev 2008-08-07 14:20:32 följande:
    ojoj...så du menar att om hasch skulle vara lagligt hade problement varit löst! Vilken planet lever du på?
    Jag säger inte alls att om gräs skulle vara lagligt så skulle problemen med tyngre droger försvinna. Jag säger att det är mindre risk för att fastna i kriminalitet om det inte är olagligt
  • Nisseblubb
    Bellsam skrev 2008-08-07 14:39:01 följande:
    Är det någon här inne som har en sida eller någon fakta bakom det dom säger angående hasch och maja? Eftersom ämnet kom upp så är jag intresserad, men alla säger olika och alla vet bäst.Vet inte om ts har svarat på det här, men vad sa han anledning var till den lilla pipan han hade?Eftersom du undrar hur hasch och det såg ut, har du hittat något hemma hos honom som du misstänker kan vara det?
    en.wikipedia.org/wiki/Marijuana
  • Nisseblubb
    unclaf skrev 2008-08-07 14:41:59 följande:
    Tyvär är det ju så att missbruk av alkohol och narkotika inte bara drabbar den enskilde, utan även omgivningen. Jag kan inte riktigt försåt VARFÖR det är så viktigt för de som brukar hasch som en liten "partygrej" att göra detta. Men jag tillhör å andra sidan de som inte heller ser mening med att supa sig full på förfesten :).
    Hur drabbar rökandet av en spliff varje helg någon annan menar du?
  • Nisseblubb
    Anonym skrev 2008-08-07 14:46:39 följande:
    eh..vilken bra länkt!..vill bara säga att i wikipedia kan vem som helst skriva...alltså inte vidare tung som faktabas!
    De ville veta skillnaden mellan hasch och marijuana, inte Tibet vs Kina
  • Nisseblubb

Anonym (Risker!) skrev 2008-08-07 14:46:37 följande:

Risken? Det kan hända vem som helst o när som helst
    Fakta på att det kan hända vem som helst och när som helst och att det inte är vanligt förekommande? Var får det du det ifrån?
    Forskningsrapporter tack
  • Nisseblubb
    Anonym skrev 2008-08-07 14:55:32 följande:
    du själv får komma med vilka inlägg som helst utan belägg...men så fort ngn säger emot skriker du efter statistik o liknande!!ja säger då det....
    Vad har jag hävdat som jag inte kunnat backa upp med fakta när någon frågat?
  • Nisseblubb

Här har ni förresten (tung) läsning om Cannabis och Psykoser:
    www.ukcia.org/research/can-psychosis.htm

Det är ett helsike att bena sig igenom om man inte är van vid sättet att skriva på, men läs åtminstone "An Overall Evaluation" för deras slutsats

• Nisseblubb

Eller så kan jag helt enkelt citera:

"The most contentious issue is whether cannabis use can cause schizophrenia that would not have occurred in its absence. One cannot rule it out but it is unlikely to account for more than a minority of cases"

• Nisseblubb

Så...ert drag så att säga

• Nisseblubb

[citat]
    Får man vara så här drogliberal i sina inlägg på fl?
    [/citat]

Jag är snarare sanningsliberal. Jag anser att man inte bör sitta och rakt upp och ner LJUGA för ts för att få igenom sin egen agenda

• Nisseblubb

Helt vansinnigt hur folk får lov att härja

lokisse skrev 2008-08-07 15:14:22 följande:
    www.lankarna.nu/drog1.htm
    Relativt fattig information. Ska se om jag kan hitta något bättre åt dig
  • Nisseblubb

Anonym (Risker!) skrev 2008-08-07 15:13:52 följande:

Om det är riktat till mig, så undrar jag bara! Vad är det du inte förstår? Var jag otydlig i mitt tidigare inlägg? Läs o begrunda igen. Lycka till med din son Ts! O hoppas ni kommer fram till något bra, o att han slutar med eländet han håller på med. Får man vara så här drogliberal på fl?
    Nej, det var riktat åt alla som sitter och påstår saker som de vägrar visa fakta på. Inte dig specifikt
  • Nisseblubb
    lokisse skrev 2008-08-07 15:14:22 följande:
    www.lankarna.nu/drog1.htm
    Jisses så svårt det ska vara att hitta information som inte är skrivet "för brukare" eller av folk som försöker lura andra.
    Då får väl den där duga om du inte litar på Wikipedia :)
Svar på tråden Hashrökning...