• HopeNeverFades

Kan man använda vanlig BH? Ngn som gjort det?

Kan man använda vanlig Bh då man ammar? Ngn som gjort det?
    Hur lösar man det isf då man ska amma, man kan ju inte knäppa av sig hela :P längtar så till att få använda en snygg bh som sitter bra och man kan ha normala tröjor på sig!

• Svar på tråden Kan man använda vanlig BH? Ngn som gjort det?
  • kärålajn

Jag har hört att man kan få mjölkstockning av det.
    Men jag köpte ändå nya, tog bara bort bygeln på dom. ;)
    Jag slänger antingen ut hela tutten från kupan eller tar ut den "underifrån"
    när sonen ska äta. :)

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Dixie

nja, fast det är ju lite bökigt - så länge jag ammade ofta använde jag amningsbehå, enklare så!

• HopeNeverFades

hm okej.. är ju bygeln jag gärna vill ha, har inte hittat snygga utan bygel :P jag tycker man ser ut som en farmor då man tar av sig till amningsbh haha inte kul

• aprilsill
    HopeNeverFades skrev 2008-08-05 22:38:02 följande:
    hm okej.. är ju bygeln jag gärna vill ha, har inte hittat snygga utan bygel :P jag tycker man ser ut som en farmor då man tar av sig till amningsbh haha inte kul
    Förstod nästan att det var bygeln du var ute efter Men som sagt det är ingen bra idé.
  • Sassilina

Varför skulle man inte kunna ha byglar? Det har jag  i mina ammninsbehåar. Har man rätt storlek får man nog inte mjölkstockning. De klämmer ju inte över bröstet utan stöttar underifrån. Fast jag använder mest mina vanliga behåar. Det funkar faktiskt nästan lika bra.

• aprilsill
    Sassilina skrev 2008-08-05 22:39:52 följande:
    Varför skulle man inte kunna ha byglar? Det har jag  i mina ammninsbehåar. Har man rätt storlek får man nog inte mjölkstockning. De klämmer ju inte över bröstet utan stöttar underifrån. Fast jag använder mest mina vanliga behåar. Det funkar faktiskt nästan lika bra.
    Jag kommer inte ihåg varför. Fick veta redan från 5 månaden att jag borde sluta med byglar pga nånting,.
Svar på tråden Kan man använda vanlig BH? Ngn som gjort det?