Min son, inte hans.....tycker olika, hur göra?????
Jag lever i ett förhållande med mina 2 barn 15 och 11 år , samt våran gemensamma 1,5 åring. Min 15 åring som är en person som gillar att vara ute och röra på sig mycket, som dessutom fått tillbaka sin epilepsi nu i sommar och fått ställa sin älskade moppe och dessutom inte får bada fritt längre, har en olat som handlar om att när han kommer hem på kvällen, runt 23 tiden nu på sommarlovet, länsar allt gott, som min sambo anser, dricker upp läsken, tar gärna chipsen och annat. Jag tycker inte heller att man måste dricka upp 1,5 liter läsk när man sitter och kollar på tv i ett par timmar. Men vi gör ju så....blir vi sugna en onsdagskväll så öppnar ju vi chipspåsen, eller som min sambo...om han är sugen på att dricka öl en lördag eller fredag så går det ju 5-7 öl minst på en dag. Sambon tycker det är för jäkligt att han håller på så här, för just den läsken sonen drack upp skulle ju sambon haft dagen efter. Usch så jäkla svår sits....hur skulle ni resonera och vad har ni för regler hemma för era stora barn???? Hjälp.