Baby gap
Hej,
Jag funderar på att beställa lite baby gap kläder från USA. Är det någon här som vet hur deras storlekar är. Jag har räknat om deras storleks guide men blev inte klokare för det. Tack för svar!
Hej,
Jag funderar på att beställa lite baby gap kläder från USA. Är det någon här som vet hur deras storlekar är. Jag har räknat om deras storleks guide men blev inte klokare för det. Tack för svar!
Vi har lite babygap, är dock osäker på storleken just nu då det är nedpackat i förrådet. Men jag tycker över lag att de är rätt stora i storleken. Inte till så mycket hjälp kanske....
Min lill plutt har 68 i vanliga fall.Satte på honom en 74 i Gap,den passade utmarkt :) Så jag skulle nog vilja säga att en "vanlig" body med 68 motsvarar 74 i en GAP.
Våra kläder från GAP är märkta 0-3months, 3-6months osv. Tycker att de snarare lutar mot de yngre åldrarna.. Som nu tex har Sveas mysdress märkt 3-6months precis blivit för liten och hon är 5månader.
Hoppas det hjälpte!
tack för svar. Då vet jag, för han är liten till växten men 17 månader så jag visste inte vad jag skulle satsa på. För vissa kläder är så stora tex polarn och vissa så små i storlekarna.
Vi har massor med BabyGap, väldigt vanligt här i UK. Tycker fatiskt att storlekarna stämmer för en gångs skull. Kanske lite stora när man kommer upp i dom större storlekarna. Jag har oftast en storlek större på överdelen. Om du köper bodys så är dom korta i grenen så då skulle jag köpa en storlek större. Deras strumpor är väldigt bra. Dom har oftast väldigt fina fleece munkjackor, håller jätte bra, suveräna på hösten och våren.
De är små i storlekarna och då har jag ändå normalstora barn (kanske tom något mindre än snittet).
Någon som vet om man kan handla GAP över nätet?
Jag tycker de är lite små i storlekarna. Fast det varierar lite beroende på vad för slags plagg man har oxå.
Vi har några koftor som är 12-18 månader och de är fortfarande långa i ärmarna nu när hon är 18 månader.
Köpte däremot en t-shirt i samma storlek som är rätt liten.
Vet tyvärr inte om man kan beställa över nätet.
Hej,
Man kan beställa från USA om man skaffar en amerikansk address. Jag hade tänkt testa detta, annars är det england, synd att gap inte finns i Sverige.
Tycker att kläderna är något små i storlekarna.
Jag brukar beställa via nätet och sen skickas det hem till en bekant i USA, det är bra för att man kan betala med eget kreditkort. (GAP ingår ju i en koncern med flera andra butiker också så då kan man beställa från fler butiker samtidigt men ändå bara betala en fraktkostnad...)
man ska alltid tänka en strl större
villken sida är det som man kan beställa från england. Har bara hittat www.gap.com som är från USA
Amerikanska banrkläder är i regel ganska små i storlekarna. GAP tycker jag inte är något undantag.
Kan ni ngn sida som man kan beställa från England;)
Jag tycker att Gap klänningar för bebisar är ganska breda. Dvs passar i ärmar och sa, men är ganska stora över magen. Vilket iof är bra, för min dotter har ganska rund mage
Jag beställer alltid bara fran USA med hjälp av vänner eller kollegor. Om nagon har en sida som man kan beställa till Europa fran vore jag glad. Vet att man kan köpa GAP i Frankrike ocksa- har sett i Lyon att de har dem. Men här är de jättedyra!
hur går det till när man bäställer genom vänner. Har själv vänner i California. Betalar man via visa och kläderna kommer på deras adress? hur funkar det egenligen. det går väl att betala med vår visa genom internet så?
Jepp. Jag använde mitt kort, men angav min väns adress och telefonnummer. Jag gjorde ett konto i hennes namn, men det funkade ända med ett visa i mitt namn. Sedan skickas paketet och man kan följa sändingen; nu har det skickats, nu har det ankommit till deras stad, nu har de gjort ett försök att leverera paketet men de var inte hemma osv.
Sitter just och väntar pa att hon ska komma till Frankrike sa att jag ska fa kläderna jag beställde! (det blir ganska dyrt att skicka paket, sa jag brukar försöka beställa när nagon ska till Europa)
vet du vad det kostar ? alltså själva frakten av kläderna ? nu menar jag inte tullen .men bara frakten.
Nej tyvärr inte. Det var ett tag sedan jag skickade paket fran USA. Men man borde kunna ga in pa UPS eller nat och kolla.
Såg att man kunde skaffa sig en USA-adress, där paketet sedan skickas vidare. Inte billigt, men intressant att det går...
www.myusabox.com/Site/en/Home/
Nu har jag fatt kläderna fran Gap och Old Navy. Jättefina. Men SMA i storlekarna! Förra gangen jag beställde tyckte jag att de var ganska stora i storlekarna. De som var 3-6 manader kan Miriam ha fortfarande och hon är 9 manader. Och de kläderna sitter inte ens tight...
Men kläderna jag fick nu, som är 12- 18 man, passar nu... Och 6-12 man. sitter tight runt armarna (kortärmad där ärmslutet inte är stretchigt tyvärr). Konstigt att storlekarna är sa olika.