Dropp är det något man måste ha!?
Det ända som skrämmer mej inför förlossningen är den dära
jävla kanylen med dropp man får instucken på översidan av handen. Har hört att den ska göra fruktansvärt ont stämmer det!?
Det ända som skrämmer mej inför förlossningen är den dära
jävla kanylen med dropp man får instucken på översidan av handen. Har hört att den ska göra fruktansvärt ont stämmer det!?
Jag tycker inte att den gjorde ont. Tycker du ska försöka sluta oroa dig över den biten, det går så smidigt (oftast) för dom att sätta den, så det är fort avklarat. Du kommer säkert inte ens kanske att bry dig om det just då
Jag fick värkstimulerande dropp men jag kan inte minnas att det gjorde ont när de satte kanylen. Jag var nog rätt trött vid det laget och hade fullt upp med smärtan från värkarna istället
Nu vet jag ju inte hur det känns att få kanyl när man är mitt uppe i något som gör mer ont (som värkarna då).
Men min erfarenhet av kanyl i handen, armen eller foten är att det gör ONT.
Jag hade kanyl i handen så den fanns där om man behövde sätta väekstimulerande osv. Kändes inte ett skit.
´ja tycker de gör skit ont att sätta den där kanylen därför sa ja till redan på mvc att de skulle säga till att ja ville ha embla eller va de heter, bedövnings salva iaf. Å de funkar skit bra! =) så säg till om de så gå de bra =)
Det känns! Men du behöver ju inte ha dropp. Är ju bara om du blir värksvag eller ibland på igångsättningar.
Fick dropp med första barnet pga EDA:n.
Med tjejerna blev jag igångsatt och då sätte de kanylen först. Men de behövde aldrig sätta in ngt dropp.
dropp är ju ingen rutin (förutom vid igångsättningar), men "dosan" i handen får man ändå (på mitt sjukhus).
nej, den gjorde inte ont, men det var fruktansvärt irriterande att ha den där. dessutom tog de inte bort den efter att förlossningen var klar så jag fick sova med den och ringa och tjata 3 ggr på morgonen för att någon skulle ta bort den. lätt det största irritationsmomentet när min son kom till världen.
Jag har sprutskräck och fick EMLA-plåster (bedövning) innan vid båda förlosningarna.
Dom satte in en grej i min hand utan dropp UTIFALL jag skulle behöva dropp. JAg är extremt stickrädd men i det läget, alltså under eller precis innan förlossning tänker man inte ett skit på nålar. Dom fick till och med sätta in en ryggmärgsbedövning. Du har så ont på så många andra stället att en nål är en fis i rymden. (Dom kopplade aldrig nåt dropp till grejen i handen.)
Nej, det gör inte ont. Det sticker till när de sätter slangen på plats. Vid kejsarsnitt är det rutin med vätskedropp (elefantvarning efteråt), ibland kan man behöva glukos för att orka eller värkstimulerande dropp.
Var inte rädd! Det tar några sekunder och förmodligen har du annat att tänka på under tiden. ;)