• Anonym

Färga håret vid tidig graviditet?

Hur är det med det? Kan det vara skadligt för fostret? Är väldigt tidigt i graviditeten.

• Svar på tråden Färga håret vid tidig graviditet?
  • smurfis75

Du kan färgar håret under hela graviditeten, har jag gjort när jag väntat mina barn

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • december bebis

Vet inte, men sägs ju att man inte bör färga under graviditeten. Jag har färgat mitt hår när jag var gravid, såg till att ha lite ventilation så jag inte andades in så mkt , det är ju väldigt starkt doftande. Hemma färgning gjorde jag. Mina barn har inte tagit någon skada. Man bör inte färga håret under sin graviditet, men om man är dum som jag så bör man se till att undvika andas in ångorna så mkt som möjligt...

• Mamma Jansson

det är väl av anledningen att färgen kan bli konstig pga hormoner eller nåt....
    Det är vad jag hört av frisör.

• Anonym

Det handlar om lite bottenfärg men vill inte riskera ngt givetvis.

• december bebis

Jag har lite svårt för alla de här nojjorna med vad man får o inte får som gravid. Tycker sund förnuft säger det mesta... Har man förlorat sitt barn, missfall osv så förstår jag att man är extra orolig, men när mitt tredje barn föddes satt nyblivna mammor o disskuterade vad de undvikit äta under sin graviditet o undrade nu om man som ammande mamma skulle undvika samma saker... Visst jag undvek vissa saker med, alkohol, ål osv men de pratade om vaccum förpackade påläggs korvar osv då tycker jag nog grav nojjan har gått lite väl lång. Har ätit det mesta som gravid , levt ungefär som vanligt har 3 friska barn.... Lite ot

• iomi

Jag har då färgat håret genom hela min graviditet och har då klarat mig till vecka 22 utan problem.
    Slarvar väl till och med lite med ventileringen...

• december bebis

Ja just det det har jag med hört det här med hormonorna..... Att färgen kan bli annorlunda. Min har aldrig blivit konstig. Fått den färg i håret som var meningen....

• Mamma Jansson

sätt på dig nå mun och näs skydd om du är orolig. då får du ju inte in nåt i inandningen.

Men själv har jag gjort de utan problem.

• Tindra02

Har färgat mitt genom alla barn, inga problem här iaf

• Anonym
    Mamma Jansson skrev 2008-08-06 20:29:23 följande:
    sätt på dig nå mun och näs skydd om du är orolig. då får du ju inte in nåt i inandningen.Men själv har jag gjort de utan problem.
    *skratt* ja då skulle väl frisören undra om något Eftersom det är så pass tidigt vill jag helst inte ta upp det med henne annars hade jag ju frågat henne hur det ligger till.
Svar på tråden Färga håret vid tidig graviditet?