När skaffa nr 2?
När är det dags att skaffa en till? Hur resonerar ni andra unga föräldrar? Jag är 21år nu och våran son är 2år och jag vill ha en till snart men vet inte hur jag ska kunna bestämma mig..
När är det dags att skaffa en till? Hur resonerar ni andra unga föräldrar? Jag är 21år nu och våran son är 2år och jag vill ha en till snart men vet inte hur jag ska kunna bestämma mig..
Jag har en 10-månaders son, var 23 när han föddes. Jag vill vänta 5-6 år innan vi ska ha fler barn. Min sambo ska plugga på högskolan och jag ska också vidareutbilda mig först. Sen tycker jag det räcker med en liten i taget.... verkar skönt om storebror är ganska självständig innan nästa kommer.
Positivt med att vara ung förälder är ju att man inte behöver stressas av den biologiska klockan!
ja är 18 o fick min dotter 21maj-08, om 11månader ska jag sluta med minipiller men bara om vi fått större lägenhet tills dess
Det enda som räknas är väll hur du känner, hur du orkar. Vad du känner att du vill med ditt liv. Jag fick min son nu i maj, vi har tänkt vänta 1-3år beroende på vart vi ståri livet och att jag kräktes hela vägen igenom och hade inte så mycke ork då. Annars tycker jag att barnen har roligare av varandra med inte för många år emellan. Men jag hade jätteroligt(även om det ibland var jobbigt) med min fyra år yngre syrra.
Det beror ju helt på hur du känner det.. jag är 20 och har en dotter på 15 månader och jag väntar nr två om lite mer två månader.. och det känns superbra..
Jag blir 20år i December och min dotter blir 3år nu i September. Jag och min sambo försöker få ett gemensamt barn nu.
Vi ska starta verkstan när jag gått klart skolan :_D
Jag är 23 år och har en son som är 5 år och jag längtar otroligt mycket efter barn nr 2.Men jag har ett år kvar i skolan och så hade jag ett förhållande med en kille i ett år,men jag vet inte om det blir vi 2 igen,jag gillar han som kompis men han säger att han älskar mig fortfarande men det kanske inte är konstigt vi var ju ihop ett år snart 13 månader nu den 16.Vi får väl se vad som händer det är jobbigt till och från.
Frågor? Skriv
Jag fick min son när jag var 17, blev ensamstående på en gång, har nu även en ettårig flicka med min nuvarande smabo och fästman :) Du du känner själv när det är dags, när du är redo. Jag är 22 idag, 3 ½ år mellan barnen, 3 år tillsammans med min "nya" karl..
Lycka till!
Jaa du det var en bra fråga som du ställer.
Alltså, jag är själv 21, fick min son när jag var 19, gifte mig med mannen i mitt liv :)
Jag vill jättegärna ha en tillökning i familjen...men nu gäller det att man är realistisk och inte bara "make babies" hela tiden.
Enligt min åsikt: så skaffa en till när du vet att du kan ta hand om honom/henne.
Låt mig dra med ett exempel.
Härom dagen var jag ute och handlade. Fick syn på en mamma som hade med sig sina 2 små barn. Vad kan de ha varit..? Mellan 3-5 år ungefär.
I vilket fall som helst...
Barnan löpte helt amok, och mamman sprang efter den ena efter den andre. Och skrek och gapade efter ungarna (vilket de NJÖÖÖT av så klrt-trodde att mamma lekte).
Men när det blir så...att föräldern inte har någon kontroll på sina barn, varför skaffar man då fler?
JA, de är gulliga söta rara med sina puffiga kinder o dränksöta ögan, men sen då?
Jag har iallafall bestämt mig att inte förrän att jag vet att min son har ALLT som han behöver (kommer inte så klrt att skämma bort honom för det) och att vi har en stabil ekonomi och ett bra läge på vår lägenhet/hus, då kan jag tänka mig en tillökning.
Min man vill jättegärna ha en liten tös hemma :P- sött...
Skillnad på att GÖRRA barn än att LEVA med barn, eller hur?
hej jag har en dotter på 9månader skall skaffa runt när hon är 1år gammal
Jag är gravid nu med nummer två första sonen är 19 månader och jag e 20 :)
hejj på er..
hoppas att allt e bra med er?här är det bara bra skall snart sova e rätt trött efter en lång dag i skolbänken och att man har städat här hemma lite innan man fick hem sonen men jag blev aldrig klar för vi åkte med min lilla mamma och handlade det tråkiga var att hon fick betala allt för jag har 40 kr att leva på fram till den 20.de och jag behövde lite saker...Men mest tycker att det är tråkigt att alla mina pengar som jag fick låna av pappa e helt slut men som tack i jul hoppas jag att jag har råd med någon julklapp till honom som tack för att han ställer upp..Min mamma skall vara glad att hon inte vet hur mycket det var och det stannar mellan mig och pappa..Som sagt så har min gosse varit hos dom sedan i tisdags så det har varit mkt tomt här hemma men jag har haft lite besök också av mitt ex,känns mkt bra att vi är bra vänner i allafall..
När vi var och handlade så var gossen jätte söt och kom med två nappar som han ville att mormor skulle köpa men hon vägrade hon frågade vad han skulle med dom till för han ju trots allt 5 år och då har man inte napp.Men då la han huvudet på sne och tittade på henne med en snäll blick och det riktigt lyste om honom."Men momo det är inte jag som skall ha dom jag vill att vi köper dom för det är ju till min lillebror/lillasyster som kan komma snart tycker jag för nu har jag väntat länge,länge mamma" men vi köpte dom inte men jag tyckte att det var en gullig tanke..men jag tänker inte så himla mycket längre på dom små,det har blivet lite bättre,mina framtid nu efter skolan nu så planerar jag att jobba och gossen till skolan osv,vi bor fortfarande ensamma med katterna men vi har det bara bra,var 5.de vecka så går jag till psykolog och bara pratar ut lite men det om andra saker som inte behöver tas upp här..
ha det bra i helgen tjejer..
Ngn som vill skriva lite?
TITTA HIT
Veckotema för alla föräldrar
HEJ ALLA
Jag skulle vilja att alla hänger med på detta alla föräldrar i olika åldrar killar som tjejer..Min ide är att vi har olika teman som vi kan prata om tex,första tiden,tänderna mm.Att vi håller oss till ett ämne i 2 veckor ungefär sedan skiver en nästa var vi skall prata om sedan osv,det kan bli lite kneppigt att hålla reda på alla ämnen men om det är något viktigt som du vill prata om så skriv till mig i inboxen/gästboken så väljer jag ut bland det som kommer in jag hoppas att jag inte är för krånglig men annars är det väl bara att skriva igen
ha det bra