• zamii

cysta i samband med graviditet någon mer.....

vet inte om den kom i samband med graviditeten..
    menn när min dotter var 2 veckor gammal hae jag haft ont i höger äggstock några dagar, till slut kom smärtan som en plötslig köftsmäll.. ambulansen fick hämta mig, först misstänkte de blindtarmen ellergallan, eftersom jag under graviditeten legat inlagd 2 ggr för misstänkt blindtarmsinflammation..
    de opererade mig å insåg att det inte var nåt av dte, utan en cysta på äggstocken.. roliga va att den dagen på akuten skicka de mig till gynekologen, för å utesluta nåt gynekologiskt med tanke på att jag nyligen blivit förlöst.. men de undersökte hade sig men hitta inget.. men under kniven, nersövd, hitta de en cysta.. den punkterade de nog, för låg med dränage rakt in i magen i flera dagar.. synd man inte kan göra nåt åt det under graviditeten, för det va inte kul å ligga inne i en vecka kan jag säga, när man ha en 2 veckors bebis hemma.. som resultat av det sinade min mjölk fast att jag pumpade, sen räckte det inte till bebis, så jag börja med ersättning... idah ger jag bara henne det.. min mjölk försvann helt till slut.. synd faktiskt... men va gör man? hon mår bra på det iaf :)

Svar på tråden cysta i samband med graviditet någon mer.....