Hej
Bra initiativ lilja26. Hade funderingar på nån liknande tråd före sommaren men kom mig aldrig för. Bra Bra
Men jag trodde nästan det skulle vara fler..
Jag bor i Kiruna och min David föddes i Sunderbyn i januari i vecka 30+5. Han var 38 cm lång och vägde 1606g.
Han föddes med akut kjejsarsnitt då navelsträngsflödet började bli dåligt pga min havandeskapsförgiftning.
Vi blev kvar i sunderbyn i nästan 7 veckor, vi komm oss inte ens till gällivare, mest pga de där eländiga ögonundersökningarna som skulle göras varje vecka. Sen fick vi åka hem på veckopermis och åka tillbaka på ytterligare två ögonundersökningar innan allt såg OK ut och vi blev utskrivna.
Men riktigt så illa var det inte morlin01. Vi behövde aldrig åka fram och tillbaka till kiruna samma dag. Vi fick bo på hotellet och efter första turen tillbaka så beslutade dom att vi kunde åka tåg istället för taxi vilket var mycket bättre för David som inte behövde sitta så långt i sträck.
Vi hade Lars som mottagande läkare när David kom mitt i natten och skulle ha träffat honom i gällivare i slutet på mars för 3 månaders kontrollen men det blev inställt eftersom han fick influensa så sen har vi gått på barn här i kiruna.
I sunderbyn så tillhörde vi rött vårdlag och hade Lotta och Lena som ansvariga.
Vi var där samtidigt som både Alexandra och Oliver och det är roligt att höra att allt går bra för er.
För två veckor sedan var vi på försenad 6-månaders kontroll, vi har varit från san hela sommaren, och då var David 63,5 cm lång, vägde 7090g och kunde allt som han skulle kunna vid 6 mån.
Än en gång, bra initiativ