• pseudonym1

Maxi Cosi Mobi VS Britax Secura (eller annan)

Var på babyproffsen idag o kikade eftersom min snart 6 månaders dotter sitter som en ostbåge i babyskyddet (inte populärt o åka bil längre).
    Hon visade mig 3 modeller om man vill ha en bilstol som bara är bakåtvänd...
    De två som jag tyckte såg bäst ut var Maxi Cosi Mobi och Britax secura.

Någon som har provat båda två och vilken är bäst isf?
    Tyckte att maxi:n verkade bäst när det gällde justeringen medan britaxen var mer rejäl och hon såg ut att sitta mer ombonat i den..

När man tittar på nätet verkar det ju finnas mängder med stolar men i den affären (den största babyaffären i gbg) så sa hon att de bara har 3 st som enbart är bakåtvända stolar.

Tar gärna emot åsikter om stolarna eller andra stolar (isf vart ni köpt dem oxå).
    Tack på förhand!!

Mamma till Elly 080220
  • Svar på tråden Maxi Cosi Mobi VS Britax Secura (eller annan)
  • KasperSixten

vill oxå gärna veta då vi r på gång att köpa ny stol till grabben.

• Hannnas

Vi valde mellan dessa 2 stolar...

Valet föll i slutändan på Mobin, av den anledningen att Måns sitter bättre i den...

Båda två är bra stolar så välj den som 1. passar ert barn bäst 2. passar in i er bil bäst

mina tankar bara

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Jenko

Vi valde också mellan de två stolarna.
    Slutade med att vi valde MaxiCosiMobi, hon sitter jättebra i den, den är smidigare än Securan så den passade vår bil bäst..även fast vi har en stor Passat kombi.

• Skumboll

Mobin, absolut! Sonen sitter bra och viloläget är kanon. Och så är den inte så klumpig som många andra stolar...

Vi har en Britax också, ett par år gammal, och den är verkligen värdelös i jämförelse...

• P79

Vi har en britax secura. Är hur nöjd som helst med den. Dottern har suttit i den sen hon var ungefär 6 månader. Inga problem. Bra att man kan ändra till viloläge när man åker. Ombonad och känns säker.

• Blomstertösen

Vi hade också dom två stolarna som vi valde mellan när vi skulle byta stol då dottern vantrivdes i babyskyddet.
    Vi var i en Babyproffsen butik och provade båda dom stolarna, valet föll på Securan då den passade vår bil bättre. (Renault Megane) Valet har vi inte ångrat då den funkar jättebra och dottern trivs i den också!

• pseudonym1

Hmmm... Verkar som att båda är bra..
    Får nog ta o åka till affären igen o prova. Tyckte som sagt att hon satt väldigt bra i båda.
    Synd att man inte kan fråga henne vilken som e skönast

Mamma till Elly 080220
Svar på tråden Maxi Cosi Mobi VS Britax Secura (eller annan)