• Empo

Någon som har en Electrolux Ergorapido?

Eller liknande modell och kan säga hur dom är?
    Jag skulle vilja ha en mest för att snabbt kunna ta fram och ta bort det värsta då vi har hund och ett köksgolv där allt syns! Sedan har vi ju en vanlig variant som man isf tar fram när det är storstädning på gång.

Någon?

• Svar på tråden Någon som har en Electrolux Ergorapido?
  • bisektris

Ja, vi har en. Den är helt ok, men passar inte för det vi vill ha den till. Vi köpte den främst för att kunna få bort grus och liknande precis innanför dörren, men den orkar inte alltid att få upp just grus. Bortsett från det är det jättebra, så länge man är ute efter just att punktstäda.

• jen längtar

vi har en o är supernöjda vi kör den i kök, hall, matrum minst en gång om dagen smidig & bra

• Tobbe T

Jag tycker inte sugförmågan är nåt vidare, fungerar möjligen för några enstaka smulor etc.

• Februarii

Den suger. I negativ benämning. Suga upp oboy-pulver funkar den fint för dock. Allt flyger och far dessutom när man ska tömma den. Tycker inte den är värd priset.

• Anke

vi har den förra modellen och den är tyvärr värdelös. funkar ok på väldigt fluffiga dammråttor möjligtvis, och man måste se till att rensa borstarna under (det är en roterande borste som hår fastnar i) för om det är mycket som sitter fast så roterar borsten ingenting och då funkar den värdelöst.

* If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • minikiwi

diskuterade denna tråd med min man och han tycker att den fungerar bra för män som aldrig dammsugit innan. själv tycker jag att den är smidig och extra bra att slippa dra fram dammsugaren varje dag för att få upp kattsand.

• Yena2

Jag har version nr 2 och är nöjd med den! Katthår, sandlådesand som kommer in med skorna, mjöl i köket m.m. suger den upp utan problem. Tömmer den lätt med hjälp av den vanliga dammsugaren när den ändå är framme. Dock har jag långt hår och när det börjat fastna är det bara att ta bort hela borsten och rengöra, för då funkar det inte så bra längre.
    Måste ha en vanlig dammsugare också för denna kommer inte in under sängarna o soffan o andra låga möbler.

• josefin22

vet min mamma har en. men hon är inte nöjd för att den suger så dåligt...

synd på en sån bra idé

• Gladhannapanna

Vi har en och använder den inte lika mkt som vi trodde innan, men för snabbstädning funkar den utmärkt tycker jag. Man måste dock göra rent filtret ibland för det försämrar sugförmågan när det är igensatt.

• Empo

Man blir inte smartare när alla verkar tycka så olika.
    Vad kostar dom i affären? Runt en tusing eller mer?

Svar på tråden Någon som har en Electrolux Ergorapido?