• Anonym (rädd)

Psykopat- tecken??

Vad ska man se upp med??
    Min fästman är svartsjuk...inte bra..
    Han ringer typ varje timme...messar lika ofta..Kontrollbehov?
    Tycker han startar gräl för småsaker...
    Om vi grälar så kan han ringa upp till hundra gånger, om jag inte svarar...
    Han har hotat med självmord om jag lämnar honom...barnsligt
    Han ser alla som hot, hans manliga vänner, så han har brutit kontakten med dem..
    Han tycker inte alla mina väninnor e lämpliga att umgås med...Så vissa av dem får jag inte gå ut med.
    Fast nu har det i o för sig blivit så att jag bara får gå ut med honom..
    Om jag ska träffa en vän o fika med ifrågasätter han om det verkligen e en kvinna.
    Han vill jämt jag ska "svära" över att jag inte e otrogen..

• Svar på tråden Psykopat- tecken??
  • Candygirl

Kan inte det där med hur en psykopat beteer sig men helt klart låter han inte som ngt"boyfriend material" om du förstår vad jag menar...
    Hade en pojkvän för många år sen som låter ungefär som du beskriver din. Kollade allt man gjorde, en jävla massa sjuka grejer alltså. En gång hotade han mig med kniv dessutom. Gjorde slut med honom efter 3år. Jävla idiot! Inget och sats på skulle jag tro iallafall...annars får han nog inse att han har problem och söka för det.

• Anonym

Hejsan..

Låter mer som sjukligt svartsjuk och kontrollbehov än psykopat har med självkänsla att göra och det kommer absoltu inte spela någon roll hur mycket du ändrar på dig och rättar dig efter hans behov. Oftast så blir kontrollbehovet större och större ju mer tiden går...

Psykopat:
    Dom är manipulerande.
    Charmiga
    Talförda
    Ljuger helt obehindrat
    Känner ingen empati (dom bryr sig inte om ifall dom sårar någon)
    Vänder allt till sin egen fördel
    Aldrig hans/hennes fel utan vänder det till ditt fel

Några ex annars så kan du googla på psykopat så kommer det upp en massa..

• Anonym (frågande)

Vad vill du att vi ska svara nu då? -Nej, det verkar helt OK - du kan lugnt leva resten av ditt liv med en som:

" är svartsjuk...inte bra..
    Han ringer typ varje timme...messar lika ofta..Kontrollbehov?
    Tycker han startar gräl för småsaker...
    Om vi grälar så kan han ringa upp till hundra gånger, om jag inte svarar...
    Han har hotat med självmord om jag lämnar honom...barnsligt
    Han ser alla som hot, hans manliga vänner, så han har brutit kontakten med dem..
    Han tycker inte alla mina väninnor e lämpliga att umgås med...Så vissa av dem får jag inte gå ut med.
    Fast nu har det i o för sig blivit så att jag bara får gå ut med honom..
    Om jag ska träffa en vän o fika med ifrågasätter han om det verkligen e en kvinna.
    Han vill jämt jag ska "svära" över att jag inte e otrogen..

Han verkar väl toppen!!

Frågan är hur du ska komma ifrån honom snabbt utan att han dödar dig.

• Anonym (Dra!)

Tycker du ska lämna den där killen fort som fan!

• Anonym (vb)

Dra så fort du bara kan, han har alla tecken som min systers kille hade och han slog nästan ihjäl henne innan vi fick henne därifrån så bryt så fort du bara kan för din egen skull, det börjar med svartsjuka sen trappas det upp!! Försök komma därifrån!!

• Anonym

Hm..känner så väl igen det där. Jag lämnade mitt ex när det hade gått alldeles för lång tid. Med facit i handen fattar jag inte hur jag inte såg alla tecknen direkt och lämnade honom.. Men kärleken förblindar väl.

• Anonym

Det spelar nog ingen roll om han är psykopat eller inte. Han verkar sjuk i huvudet oavsett och begränsar ditt livutrymme enormt.

• Helle333

Hade min pojkvän betett sig sådär hade jag dragit fort som ögat.
    Såna personer kan bli farliga

Anonym (rädd) skrev 2008-08-08 11:16:13 följande:

Vad ska man se upp med??Min fästman är svartsjuk...inte bra..Han ringer typ varje timme...messar lika ofta..Kontrollbehov?Tycker han startar gräl för småsaker...Om vi grälar så kan han ringa upp till hundra gånger, om jag inte svarar...Han har hotat med självmord om jag lämnar honom...barnsligtHan ser alla som hot, hans manliga vänner, så han har brutit kontakten med dem..Han tycker inte alla mina väninnor e lämpliga att umgås med...Så vissa av dem får jag inte gå ut med.Fast nu har det i o för sig blivit så att jag bara får gå ut med honom..Om jag ska träffa en vän o fika med ifrågasätter han om det verkligen e en kvinna.Han vill jämt jag ska "svära" över att jag inte e otrogen..
  • Anonym

Min sons pappa är psykopat. Tack o lov flytta jag de ifrån honom. Men jag vågade inte säga något till honom innan, utan jag flyttade på en dag. Familj och vänner hjälpte till. Lägenheten hade jag fixat i hemlighet, bostadsbidrag och andra papper var redan ordnat den dagen som jag flyttade. Det var en jättejobbig flytt, jag älskade ju honom fortfarande. Men jag visste att jag aldrig kommer att bli lycklig så länge jag bor ihop med honom. Dessutom bar jag på vårat gemensamma barn. Så jag har bara ett råd till dig. Lämna honom, du kommer aldrig att bli lycklig med en psykopat. Lycka till gumman! Va stark!

Svar på tråden Psykopat- tecken??