• Anonym

Psykopat- tecken??

Hejsan..

Låter mer som sjukligt svartsjuk och kontrollbehov än psykopat har med självkänsla att göra och det kommer absoltu inte spela någon roll hur mycket du ändrar på dig och rättar dig efter hans behov. Oftast så blir kontrollbehovet större och större ju mer tiden går...

Psykopat:
    Dom är manipulerande.
    Charmiga
    Talförda
    Ljuger helt obehindrat
    Känner ingen empati (dom bryr sig inte om ifall dom sårar någon)
    Vänder allt till sin egen fördel
    Aldrig hans/hennes fel utan vänder det till ditt fel

Några ex annars så kan du googla på psykopat så kommer det upp en massa..

• Anonym

Hm..känner så väl igen det där. Jag lämnade mitt ex när det hade gått alldeles för lång tid. Med facit i handen fattar jag inte hur jag inte såg alla tecknen direkt och lämnade honom.. Men kärleken förblindar väl.

• Anonym

Det spelar nog ingen roll om han är psykopat eller inte. Han verkar sjuk i huvudet oavsett och begränsar ditt livutrymme enormt.

• Anonym

Min sons pappa är psykopat. Tack o lov flytta jag de ifrån honom. Men jag vågade inte säga något till honom innan, utan jag flyttade på en dag. Familj och vänner hjälpte till. Lägenheten hade jag fixat i hemlighet, bostadsbidrag och andra papper var redan ordnat den dagen som jag flyttade. Det var en jättejobbig flytt, jag älskade ju honom fortfarande. Men jag visste att jag aldrig kommer att bli lycklig så länge jag bor ihop med honom. Dessutom bar jag på vårat gemensamma barn. Så jag har bara ett råd till dig. Lämna honom, du kommer aldrig att bli lycklig med en psykopat. Lycka till gumman! Va stark!

• Anonym

Anonym (Lisa) skrev 2008-08-14 15:55:49 följande:

Känner en som är psykopat då , det fanns bara en sak som inte gällde honom och det var (känner ingen empati) för det gör han nämligen . Sen är det en massa andra korkade värderingar och inställningar han har som ingen annan än han själv förstår.Men jag vill så gärna förstå och söker svar på hur och varför han tänker och agerar som han gör. Men det kommer jag troligtvis aldrig få veta.
    Psykopater har ingen empatisk förmåga. Det är ett av huvudkriterierna för psykopati. Så det är nog nåt annat fel på honom i så fall...
  • Anonym

Hade han varit psykopat så hade han varit betydligt mer slipad än din pojkvän. Du skulle inte så tydligt ha märkt vad han höll på med.

Han verkar hur som haver vara sämsta sortens pojkvän och jag kan lova dig att INGET kommer någonsin bli bättre, tvärtom!! Särskilt inte om ni skaffar barn, för då har du skaffat dig ett fängelse som du antingen får sitta ensam med ett barn i eller som du senare måste lämna barnet i självt. Det kan jag lova dig att du inte vill uppleva!!

• Anonym

Anonym (Lisa) skrev 2008-08-16 01:34:44 följande:

Vaddå för något ?
    Inte vet jag? Dålig självkänsla, idioti, taskig uppfostran? Kan i princip vara vad som helst
  • Anonym

han har nog bara extremt dåligt självförtroende.. be han skaffa hjälp.. hade aldrig kunnat bo med en sån människa.. då kan man ju lika gärna sitta i fängelse för fasiken..
    nej fy förstår itne hur en m,änniska kan bete sej på det sättet.. n ej ja hade bett han söka hjälp eller lämnat honom känns inte som så många andra alternativ faktiskt!

• Anonym

Det där är typiska tecken på ett kontroll behov. Mitt Ex var precis lika dan. Går inte djupare i relationen. Det gjorde jag & hade ett rent helvete att komma ur sen! Så lyd mitt råd av egen erfarenhet att avsluta relationen. Det kommer bara bli värre.

Svar på tråden Psykopat- tecken??