mannagrynsgröt till 7 månaders?
Hej!
Imorse gav jag min dotter mannagrynsgröt -gjord på vanlig standardmjölk - hon slukade den! Är det någon mer som ger "vanlig" gröt till de små eller kör ni bara med "köpegröt"?
Sara
Hej!
Imorse gav jag min dotter mannagrynsgröt -gjord på vanlig standardmjölk - hon slukade den! Är det någon mer som ger "vanlig" gröt till de små eller kör ni bara med "köpegröt"?
Sara
Jag ger alltid lukas mannagryn, han är snart 9 månader har fått det sen han var 8 mån, inga problem!
tänk på att hon kan bli lite hård i magen bara! Brukar ge lite plommon pure till gröten!
De säger ju att industritillverkad gröt behövs för de små, för att man inte får i dom de alla vitaminer osv genom hemmagjord gröt. (vet inte om det stämmer)
Visst kan man ge mannagrynsgröt, men enligt alla böcker ska man ge industritillverkad gröt som är berikad med vitaminer, mineraler och järn. Sen vet jag inte...man mnåste inte lyssna på allt och det är säkert många som ger sina barn egen gröt. Jag brukar inte vara så pjoskig men just gröt och välling köper jag alltid för att vara på den säkra sidan.
jag har också hört det där med att industritillverkad gröt är näringsberikad. Vi ger välling på kvällen och den är köpt - jag tycker bara att gröten är så otroligt dyr om man jämför med vanliga gryn. Jag tror jag kör med hemmagröt och köpevälling - det blir nog bra!
Sara