• Astarte

Svart bajs

Jag tycker att min dotters bajs är så svart... Hon äter blodkorv ibland, men kan det sitta kvar och färga några dagar efter?
    Ibland är det brunt men oftast väldigt mörkt...

?

• Svar på tråden Svart bajs
  • jojjo113

Det är bra att bajsa "svart" bajs. Ju mörkare dessto bättre! Det betyder att det är mycket järn osv i kroppen....

• USK

var har ni hört att det är bra att bajsa svart?
    det ska man inte göra
    förutom om man atit ngt som gör det svart typ blåbär

• Mariiie

När min son bajsade svart och jag ringde till läkare så fick jag åka in med honom direkt. Han var 9 månader och dom trodde att det var att han hade mjölkallergi. Så han åt helt och hållet mjäölkfritt i 3 månader.

Men dom hade fel i vårt fall (tack och lov)
    Men de va iaf bäst att kolla upp det.

Mariiie

• Astarte

Marieee> Vad var det då?
    Jag har pratat med vår läkare om detta, men jag sa till honom att det inte såg ut som blod, vilket det inte gör, och han verkade inte bekymrad. Vi har redan uteslutit mjölkallergi. Och hur svart är svart? Kolsvart elelr mörkbrun/svart?

• Tabby

Svart bajs tyder ofta på blod i bajset. Så har barnet inte ätit något som färgar bajset så skulle jag kontakta läkare.

• Astarte

Tabby> Jag tycker alltså inte att det ser ut som blod. Men jag funderar på hur länge blodpudding kan stanna kvar i magen.
    Och jag har ju pratat med en läkare om det.

• Pallas

Astarte: hur vet du det, jag trodde inte du bytte blöjor?

• Astarte

Jag har hört RYKTAS om detta

• Tabby

Man ser inte att det är blod när bajset är svart. Du vet hur blodpudding är svart......

Men jättebra att du redan pratat med läkare.

• Mariiie

Min sons avföring va helt svart. Det såg ut som om han knarat järntabletter i flera år.
    Jag vet inte vad det var. Jag tyckte iofs att dom överreagerade när dom skrek "mjölkallergi". Men dom va läkare och jag nybliven mamma. Så man får lita på dom, men han hade inga symtom alls annars.

När dom kollade honom 3 månader efter så va han bra igen.

Lär väl aldrig få veta va det var.

//Mariiie

Svar på tråden Svart bajs