• LillaGodingen

vilken gröt är bäst för barnet, så de ej får trög mage?

har gett sempers banangröt och börjat med smakisar av rotfrukter, just nu majs och potatispure´. min son har blivit lite trög i magen och funderar på om der beror på banangröten? ska jag byta gröt eller ge päron7katrinplommon pure`. vilken gröt ger du?

min son är 6månader

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-08 14:20
    att äta banangröt och majspure´samma dag kanske inte är någon bra kombination för magen

• Svar på tråden vilken gröt är bäst för barnet, så de ej får trög mage?
  • DCLXVI

Jag körde den milda havregröten då, min son hade lätt att bli trög han med. Till det oftast päron eller plommonpuré.

• Gladhannapanna

Ris och majsgröt rekommenderas till barn som är lösa i magen så vi använde havregröten.

Banan som inte är väldigt mogen är stoppande.

Ge honom lite katrinplommon om han är trög, funkar oftast jättebra!

• piggen

Nestles milda havregröt från 4 mån och katrinplommon eller päron funkar på våran "hårdis". Delar sempers lilla burk med katrinplommon på 3 grötmål men har även kokat egen.

Ska testa 6 mån gröten snart och se om den fungerar lika bra.

• Lilla V

Här har vi haft problem med hårda mage sedan matstart, nu e hon 8 mån. JAg har kört med havregröten, verkade dock få lite magknip av den i början så då körde jag majs. MAjs o sen havre o masssssa katrinplommon!

• NovasMorsa

fortsätt med samma gröt men släng i sn skvett olja (rekomenderar extra virgin oliv olja innerhåller bra nyttigt fett bla Omega 3)
    lite beroende på hur stor portionen är..

• MeandHim

Har provat alla gröter men det enda som funkar är sempers majs/havre och ibland blandar jag även i katrinplommon.

Svar på tråden vilken gröt är bäst för barnet, så de ej får trög mage?