Tips på mysig fredagsmat, enkelt o snabbt?
Hej! Någon som vill dela med sig av något bra recept på mysmat såhär till fredagen? Det får gärna vara något som går snabbt & enkelt.
Hej! Någon som vill dela med sig av något bra recept på mysmat såhär till fredagen? Det får gärna vara något som går snabbt & enkelt.
"Fredagsgott med pulla"
1 grillad kyckling som du bitar upp och lägger i en ugnsfast form
4 dl crème fraiche
1 påse Taco krydda
1 burk salsa (medium)
In i ugnen 15 min 250 grader
Klart!
kycklinggryta (fräs kycklingfilebitar,ha i lite gönsaker typ paprika o lök, i med grädde,buljongtärning o massa smarriga kryddor)
tacopaj
grillad kyckling m sallad och gott bröd
varma mackor
kräftpasta (kräftstjärtar på burk,krossade tomater, en burk paprika/chili cremefraiche, krydda m dill,salt o peppar o servera med tagliatelle)
Hmmm...finns ju hur mycket gott som helst!
Ha en mysig helg!
Tacos, Fajitas eller annat mexikanskt...
Bakad potatis med röra
Annars tycker jag det är supermysigt med plockmat, typ fetaost, nybakat bröd, revbensspjäll, ölkorv, goda ostar, oliver (fast de gillar inte jag, bara mannen), grillad kyckling, röror mmmmmmm.... Märks att det vankas lunch!
Stitch- alldeles riktigt
Vad hungriga vi blir, va?
Mmmmm kurrar i magen!! Ja tapas o sån plockmat är ju supergott. Mer inspiration vill jag ha!!
Maten som pepparrot föreslog är helt underbart god!!
Vi brukar äta det som tacos :)
Blanda en påse grönpepparsås med en grädde.
In i ugnen, cirka 30 minuter (180 grader).
(Om du är såsfantast kan du också utöka såsen dvs 2 påsar sås och 2 grädde)
Annan bra "kyckling på fredag"
Fördela cirka 100 gr (eller mer om du vill) bacon tärningar över kycklingen
Fördela 1-2 burkar chilli creme fraiche över kyklingen.
In i ugnen, cirka 30 minuter (180 grader).
Ris eller potatis till blir gott.
"plocka" en grillad kyckling och skär i småbitar, koka ris. lägg ris och sen kyckling i en ugnsform. rör ihop matlagningsgrädde och creme fraiche med lite mango-chutney och chilisås. krydda med salt, peppar, paprikapulver och curry, allt efter smak. häll över och strö på riven ost. in i ugn tills det ser klart ut! jätte-gott med en sallad bestående av isbergssallad och ananas.
Tärnad kassler, tärnad röd paprika, hackad lök, matlagningsgrädde, chilipulver, salt, vitpeppar och tomatpuré. Kryddning efter egen smak... och fräs löken först. Servera till Pasta gärna skruvar.
Mitt eget recept som är jättegott och går på ca 10 minuter
Jag bara äääälskar Calamare fritti. Helst till pommes, tomat och currymajonäs (helst hemlagad) och ett gott glas vitt vin till...