Vilken är den godaste maträtten?
Hej!
Skall bjuda på romantisk middag imorgon och behöver inspiration vad jag ska laga.
Vad är den godaste maträtten du bjudit på/ blivit bjuden på?
Funderar ev. på oxfilé, kanske i vitlök i ugn.
Hej!
Skall bjuda på romantisk middag imorgon och behöver inspiration vad jag ska laga.
Vad är den godaste maträtten du bjudit på/ blivit bjuden på?
Funderar ev. på oxfilé, kanske i vitlök i ugn.
Ska du bjuda på kött så hade jag nog gjort helstekt oxfilé. Och använd köttermometer för då kan man inte misslyckas . Lycka till!!
Kantarellsoppa med stekta kantareller i.
Någon köttbit med potatismos i en liten ungsform, alltså den var gratinerad.
Kommer inte ihåg vad det va för sås men kanske rödvinssky.
Till efterrätt, en supergod choklad kaka.
Fisk är gott, men svårt att göra själv, tycker jag iaf. Marulk eller hälleflundra....sjötunga osv.....mums nu blir jag hungrig
Kantareller är goott...
Ja fisk är gott, men är nog mer inne på att tillaga kött imorgon. Brorsan hade ätit en jätte god oxfile som fick ligga med stora hela vitlökar i ugnen, tillsammans med klyftpotatisar som man skurit själv. Hemgjort vitlöksbröd och kanske några grönsaker till, så är man ju ihamn.
Efterrätt då?
Fläskfilé med pressade Potatis, Skiva fläskfilen och krydda bryn dom, gör en tjockare brunsås, lägg dom brynta fileerna i en form och slå över silad svamp på burk slå över såsen och riven ost överst låt stå i ugnen i ca 1 timme servera med pressade potatis och en sallad till!
´Chevre Chaud är det godaste jag vet...men ack så mättande.
Då brukar jag ta en skiva formbröd, vända brödet ett par ggr i stekpannan och sen lägga på osten. Sätt in i ugnen tills du ser att osten börjar smälta. Ta ut och ringla lite honung, balsamico och pinjenötter över. Servera på tallrik med ruccolasallad.
MUMS!
Efterrätt hemma hos är nästan alltid hemmagjord Tiramisu. Det är så jädra gott
Ägg och silla macka till förrätt, Fläskfilé i svampsås och pressade potatis till huvudrätt, Jordgubbar doppade i choklad med glass till efterrätt!
Hur gör man hemmagjord Tiramisu? Låter fantastiskt