Inlägg från: Pormoicheia |Visa alla inlägg
  • Pormoicheia

Skumgummi (block, stora bitar)

Jag har kommit på att jag vill sy stora byggblock åt sonen, både lite mindre format men även större man kan bygga t.ex. koja av.

Enda problemet är att jag inte kan hitta någonstans där man kan köpa skumgummi (eller liknande) att ha inuti.
    Tyg har jag dock gott om!

Någon som har några tips eller info att komma med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 12:08
    Det är alltså av dessa typer jag vill göra "klossarna":

www.malmo.se/images/18.76a3393c113d5eae99680003720/RubinenFsk-07KlotsMjuk.jpg

Sådana samt "vanliga" byggklossar fast mjuka och i lite större format.

Frågan är om det skulle bli billigare att helt enkelt köpa färdiga än vad det skulle kosta att göra själv.
    Men det är ju en rätt stor summa pengar det handlar om så det går ju inte att spontanköpa direkt.

• Svar på tråden Skumgummi (block, stora bitar)
  • Pormoicheia

Jäklar. Närmsta butik ligger 20 mil bort

• Pormoicheia

Who knows skrev 2008-08-09 12:27:49 följande:

Kan du inte använda skumgummi madrasser från tex jysk?
    Har funderat på det, men det skulle ju även innebära att jag måste limma ihop madrasser för att få till större bitar.

Man kan väl inte få tjockare än 10 cm har jag för mig...eller har jag fel?

*googlar lite mer*
  • Pormoicheia

Who knows skrev 2008-08-09 12:34:49 följande:

Tänker du på större yta eller tjockare?Tjockare håller ju tyget ihop så då behöver du ju inte limma...
    Fast jag täbnkte nästan sy dem så det går att ta bort överdraget och tvätta och då behöver det hålla ihop inuti också (fast då tänker jag bara de riktigt stora "kojbyggar klossarna" och inte de vanliga byggklossarna).
  • Pormoicheia

Who knows skrev 2008-08-09 16:53:45 följande:

Fast tror du inte de är lättare att få i om du har dem i två delar? Bara en tanke
    Beror på hur jag syr öppningarna.
    Långa dragkedjor eller stora öppningar med väl placerade och "gömda" knappar kan funka det också.

Men du har helt klart en poäng, det var inget jag tänkt på faktiskt då jag koncentrerat mig mer på själva konstruktionen i sin enklare helhet. (en del skumgummi, en del tyg)
Svar på tråden Skumgummi (block, stora bitar)