• Amigos

Får man lämna sitt barn på förskolan vilken tid som helst?

Sitter och funderar lite på förskoletider, jag jobbar lite olika tider då jag jobbar i en butik som har öppet 8-22 så ibland börjar tidigt på morgonen och ibland börjar jag inte förrän 14.

Får jag lämna mitt barn efter mitt arbetsschema eller finns det regler att man måste lämna sitt barn t.ex innan klockan 11 för att inet störa hela verksamheten?

• Svar på tråden Får man lämna sitt barn på förskolan vilken tid som helst?
  • Fragile Angel

Bäst är väl att du lämnar samma tid varje dag. Blir hattigt för barnet annars.

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Flickan Gud Glömde
    Amigos skrev 2008-08-09 12:18:56 följande:
    Sitter och funderar lite på förskoletider, jag jobbar lite olika tider då jag jobbar i en butik som har öppet 8-22 så ibland börjar tidigt på morgonen och ibland börjar jag inte förrän 14.Får jag lämna mitt barn efter mitt arbetsschema eller finns det regler att man måste lämna sitt barn t.ex innan klockan 11 för att inet störa hela verksamheten?
    Du får lämna när du vill mellan 06.00 till 18.00 men du måste lämna schema.
    Använd google.se
  • Ankissen

På vårt dagis lämnas barnen när som helst. Finns ju föräldrar som jobbar skift överallt.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Flickan Gud Glömde
    Fragile Angel skrev 2008-08-09 12:20:05 följande:
    Bäst är väl att du lämnar samma tid varje dag. Blir hattigt för barnet annars.
    Men att lämna kl 07.00 när hon börjar 14.00 verkar inte så bra heller.
    Då får ju barnet vara mkt längre på förskolan om någon inte hämtar fråns ex 17.00.
    Då är ju barnet på förskolan 6 timmar mer än nödvändigt?!
    Använd google.se
  • Tyche82

Enligt den förskola som vi ska ha så uppskattar dom (verksamheten) att vi lämnar senast klockan 9. För då ska dom ha samling och samla ihop alla.

Vi har bestämt att så länge dagarna inte blir jätte långa så lämnar vi senast klockan 9 - men om det skulle verka bli en lång dag så lämnar vi lite senare. Pedagogerna sa att det var fler som gjorde så och att det inte var något problem för dom allra flesta barn.
    Storbus 050520 & Lillbus 070307
  • Xara

Hos hos får man lämna tidigast 07.30 (när dagis öppnar) och senast 08.30 (för att inte störa förmiddagsverksamheten).

• FinalFantasy

Jag lämnar 08 3 dagar i veckan och 10 de andra två och hämtar 16 alla dagar. De dagar jag lämnar 10 får jag gå till parken bara för dom är där då

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Fragile Angel
    Flickan Gud Glömde skrev 2008-08-09 12:22:16 följande:
    Men att lämna kl 07.00 när hon börjar 14.00 verkar inte så bra heller.Då får ju barnet vara mkt längre på förskolan om någon inte hämtar fråns ex 17.00.Då är ju barnet på förskolan 6 timmar mer än nödvändigt?!
    Men att lämna 13.00 då ästan alla aktiviteter och lärande är över för dagen är ju inte så roligt för barnet som då missar massor.
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Jennie med ie
    Fragile Angel skrev 2008-08-09 12:24:20 följande:
    Men att lämna 13.00 då ästan alla aktiviteter och lärande är över för dagen är ju inte så roligt för barnet som då missar massor.
    Inte mer än de barn som inte går 5 dagar/vecka gör.... Däremot är det normalt önskvärt att i alla fall komma före lunchen. Men samma tid varje dag? Nej det finns det ingen anledning till.....
Svar på tråden Får man lämna sitt barn på förskolan vilken tid som helst?