• AnnikaL

Mugg med både ventil och handtag? Tips?

Jag är på jakt efter en bra barnmugg med handtag. Den skall även ha en anti-spill ventil.
    Jag hade först mugg med handtag, men det blev så blött så jag köpte en med ventil.
    Det är en Esska mugg utan handtag. Ventilen på den är jättebra; läcker inte, lätt att diska och Victor kan dricka ur den. Det är ju bara det att jag skulle vilja ha en med handtag så han kan lära sig att hålla den själv. I helgen köpte jag en Babyeat mugg, men den föll mig ej i smaken, ventilen är i hårdplast (ej silikon) och kan inte rengöras ordentligt på annat sätt än kokning, dessutom så ramlade den av flera gånger när muggen tappades i golvet.
    Så är det någon som kan rekommendera en mugg med handtag och diskvänlig ventil?

• Svar på tråden Mugg med både ventil och handtag? Tips?
  • SandvikenMamma

Jag köpte en bra mugg på Willys igår, det fanns olika färger.. bra handtag, och anti-spill. fanns lila, gröna, rosa, blå osv... i valbo kostade den typ 25 pix.

• Bebis04

På Ica och coop och barnaffärer typ babyland , BRIO-butiker, Lekia. Här finns det överallt. MAM har sånna muggar, Tapperware..mm..

Lycka till bland muggvirvlet

• malinn

Har köpt Ebbas på ICA. Fanns i lite olika färger, rosa,lila,blå......
    Funkar jättebra, har alltid med mig en i skötväskan och den droppar ingenting.

• cic

mam har en pipmugg från 6månader med antispill och handtag, finns i flera olika färger

• väntar o längtar

MAM's är jättebra. Fast lite tjock så den är lite otymplig att stoppa i väskan om man vill ha med den ut.

• kattis81

världens bästa mugg är (tycker jag o alla i min bekantskapskrets med barn) tupperware-muggen!! den är kanon, avtagbart handtag och lock i mjukt gummi som inte läcker.
    =)

• SaraLisa

tupperware utan tvekan - den bästa muggen! Har precis beställt en till!

Sara

• AnnikaL

Är Tupperwares anti-spill? Jag var nyss på Tupperware party och förstod det som det bara var en vanlig pip.

Tack för alla svar!

• Feya

Vi har en med silicon-ventil, handtag och skruvlock, så att locket inte kan åka av om (och när) muggen flyger i golvet eller bankas i bordet.

Det är en MAM-mugg där själva muggdelen är ofärgad och "blubbad" Locket och handtaget är grön resp. blå (men den finns ju såklart i andra färger också)

Tror mig ha köpt den på nån större Ica-affär.

Svar på tråden Mugg med både ventil och handtag? Tips?