• vinterlärka

Permanent- hur lång tid?

Någon som vet på ett ungefär hur lång tid det tar att permanenta håret hos frisören? Både med eller utan klippning.
    Är inte så förtjust i att sitta länge hos frisören, det är därför jag undrar. Visst kan jag ringa och fråga, men de har stängt nu och imorgon och jag är alldeles för nyfiken för att vänta.
    Fast jag kanske inte får några svar och då måste jag ringa ändå. Jag chansar.

• Svar på tråden Permanent- hur lång tid?
  • Nyfiken gul

beror på hur långt hår du har, ju längre hår ju längre tid. räkna med minst 1½ timma.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • vinterlärka

Tack för svaret Nyfiken gul!
    Jag har ganska långt, men kommer väl klippa en del, eftersom lockarna inte tar sig om man har för långt hår.
    En och en halv timme låter inte så farligt, hade räknat med tre timmar, huuua! Fast du kanske inte räknade med klippning nu?
    Jag vet att du inte kan veta säkert och jag kommer inte att beskylla dig om det tar längre tid än du gissat här. Jag är bara tacksam om någon har ett hum, vilket du verkar ha.

• Nyfiken gul

ja det var utan klippning jag räknade... o jag skrev också minst 1½ timma... men om jag ska grovräkna så 3 timmar är inte så fel gissat om man ska klippa, tvätta håret, rulla , vänta, skölja ur , torka och frisera...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • vinterlärka

Nyfiken gul skrev 2008-08-09 17:02:07 följande:

ja det var utan klippning jag räknade... o jag skrev också minst 1½ timma... men om jag ska grovräkna så 3 timmar är inte så fel gissat om man ska klippa, tvätta håret, rulla , vänta, skölja ur , torka och frisera...
    Jo, jag vet att du skrev minst, men tre timmar är ändå dubbelt så lång tid, därför tänkte jag att det kanske inte tar så lång tid ändå. Fast nu var du ju utan klippning också, men det var ju som sagt det jag ville veta.
    Nu vet jag i alla fall lite mer, tack, tack.
Svar på tråden Permanent- hur lång tid?