• troddeduja

Enkel god förrätt som kan ätas "på stående fot"

Ska ha en liten fest nästa lördag. Ska ha kallskuret som huvudrätt och tårta till efterrätt, men vad ska jag ha till förrätt? Den ska vara enkel att göra, ska helst kunna ätas "på stående fot", ska servera bål till.
    Är det någon som har något gott förslag?

• Svar på tråden Enkel god förrätt som kan ätas "på stående fot"
  • Ann Lee

Minipajer som du gör i små aluminiumformar, kan serveras varma eller ljumna och förberedas. Själv gjorde jag kantarellpajer idag... men man kan såklart ha vilken fyllning som helst.

• Malloy

Gjorde små snittar till min sons dop. Mycket uppskattat! Lätt å äta på stående fot å behöver inte värmas.

• Grålle

Små krustader med räk- eller laxröra (hemmagjord) toppad med lite löj- eller stenbitsrom, räkor i små bitar eller rökt lax i små strimlor.

• Kopparkruka

Jag hade ostpinnar på vår förlovningsfest. Väldigt gott till drinken, och sen kladdar det inte

• Lajjsa

Något väldigt enkelt är att ta nachoschips och lägga dem på en ungsplåt (lägg dem inte på varandra), klicka tacosås på dem, man kan även ha på jalapenos om man vill, sen strö lite ost över dem. In i ugnen tills osten har smällt.

Jättegott och väldigt enkelt, och bra mat om man vill stå och plocka... Kanske inte så mättande, men ska man äta trerätters så klarar man sig nog ändå!!

Oj...nu blev jag sugen på såna också... Tur att fiskgratängen är klar om några minuter så jag förhoppningsvis klarar stå emot...!

Svar på tråden Enkel god förrätt som kan ätas "på stående fot"