Finns det fler än jag som inte vill vara mammaledig längre?
Jag skäms att erkänna men jag har faktiskt tröttnat på att vara mammaledig. Jag har varit hemma i 3,5 år , har en 3 åring och en 16 månaders hemma. Hann inte gå tillbaka till jobbet mellan barnen och har bara ströjobbat på helgerna till och från senaste året. Nu känner jag att jag börjar bli en tråkig mamma...
Samma dag är det samma rutiner. Lämna på dagis, ut i lekparken med den lilla, gunga, gräva i sanden åka rutchkana etc. In och fixa lunch och sedan vila en timme ( har jag tur hinner jag städa upp, tvätta och äta lite lunch). Hon vaknar, lite lek och mellanmål. Snabbt i väg och hämta på dagis, mera lek i lekparken, middag, mer lek...Mina barn kan inte leka själv utan befinner sig oftast inom en meter från mig var jag än går.
Jag tycker inte det är kul att leka men man måste ju för barnens skull...
USCH vilken trist mamma jag har blivit. Alla verkar tycka att det är så fantastiskt att vara hemma men jag vill tillbaka till jobbet och faktiskt få vara utan barnen några timmar om dagen.
Misstro mig inte nu, jag älskar mina barn över allt på jorden och njuter varje dag av deras upptåg och framsteg. Det är det bästa som jag gjort i livet.
Får man ha sådana känslor?