Avundsjukan - Går den över?
thank god!! att jag hittat hit!! Äntligen människor som förstår & är i samma situation!! Tyvärr finns det ingen i min närhet som förstår eller försöker förstå(känns det som)
Vi började försöka för 2 år & 2 månader! Vi ville ha grunden(fast jobb,hem ) Hade inga stora förhoppningar (eftersom jag ofta tror det värsta) När det hade gått en månad så blev min sambos syrra med barn (ej planerat)fick tyvärr missafall :(. Så när dem fick reda på att vi "höll" på så försökte de igen!! & denna gången gick det bra för dom! TJa tiden gick..1 år gick...då berättade jag för min syster. Tog ca 4 månader så var hom med barn(hon ville att vi skulle va gravida samtidigt)NOT!! Samtidigt blir min sambos andra syrra oxå med barn!! haha ..Är glad för alla deras skull ;) Men där kom MEN:et jag bad dem redan tidigt att jag ej vill prata om mig själv!! Men gärna om dom & deras graviditeter (& idag bebeisar). But no!! fick & får fortfarande höra komentarer som - om du slutar tänka på det så går det !! - Ni har ju bara hållt på i 2 år! - inte får ni plats m någon barnvagn i den bilen!? (vi byte kombin mot en jeep)
- akupunktue ska vara bra,jag känner två som provat !!bla bla bla...jag är alltid trevlig mpt dom & barnen!!! varför kan dom ej respektera min önskan!! råd har jag aldrig bet om!!!
ops..detta blev lååångt behvde nog skriva av mig ;)..Det jag menar är att jag är glad för deras skull & slyller ej på dom! Men då vill jag att de försöker förstå att jag /vi går igenom ett helvete...&deras ord/komentarer gör inte saken bättre.....önkskar er alla lycka till!!!! hoppas,längtar, drömmer kram