Vid vilken ålder blir bebisar rädda/blyga för främlingar/andra än föräldrarna?
Som rubriken lyder:
Som rubriken lyder:
MIn dotter har varit blyg o främmad i nån månad minst nu...hon 4 månader. det märks riktigt tydligt nu vem hon känner igen o är trygg med....
Runt 3 månader blev min minsta! Hon kan gallskrika när nån tittar på henne.
8 månader ungefär är den klassiska åldern, men en del barn är mycket tidigare än så.
Runt 3,5 mån blev vår dotter!
Min dotter är så nu!! hon är 11månader... tål knappt ingen förutom mig... lite sent tycker jag men alla barn är ju olika!
min dotter skriker när någon annan än vi håller henne eller när någon tittar för länge på henne, hon är 3 månader.
Runt 10-11 månader blev hon lite rädd bara någon tittade på henne. Är det äldre människor kan hon fortfarande tycka att dom är lite otäcka. Hon är nu 18 månader
Min lill-groda 7½ månad gråter så fort någon annan än mamma eller pappa kommer i närheten och bara tittar på honom. Går över efter ett par minuter, sedan är han sällskaplig igen. Så här har det varit i ca 1½ månad.
Min son är social som bara den och han är 8,5 månad men han träffar mycket folk då vi är ute en del och ha vart på sjukhuset en del med han så...
när vår grabb blev ca: 8 månader märkte man det på honom...
Min dotter är 8 månader och hon blir rädd för andra människor ifall de tittar eller pratar med henne, då är hon snabb i blicken att titta efter mamma eller pappa....
Detta har hållt på i ca 3 veckor!
Min dotter på snart 2 har just börjat bli blyg av sig för främlingar. Sonen har varit reserverad från dag 1
Tror ni att det är skillnad på barn som åker runt från famn till famn hela dagarna bland en massa folk och på barn som mest är med mamma o pappa hela dagarna och bara är i deras famn? :=) Nyfiken bara ...
Loke hade nån kort period runt 9 månader när främlingar var lite läskiga.
Jag vet inte hur vanligt det är heller att de blir rädda/ängsliga för främlingar? Jag fattar ju att många blir det men hur många?
Inget av mina två barn har blivit det alls (och våra barn har inte varit "gå runt-barn") nämligen men jag utgår från att de inte är något unikum på något sätt.
min dotter e 6 månader och hon har börjat visa tendenser till att bli ledsen om man lämnar över henne till vem som helst.
På min dotter börja det när hon var 5 månader o har nästan helt gått över nu när hon är 11 mån