Dopklänning?!?
Jag försöker hitta dopklänning men ALLA kostar ju typ 1500
! Finns det inga billigare? Nån som vet nån bra sida??
Jag försöker hitta dopklänning men ALLA kostar ju typ 1500
! Finns det inga billigare? Nån som vet nån bra sida??
Här finns det för typ 500:-
www.dopklanningar.se
minimundus.se där köpte jag min, jättefin i linne 
Farmor syr vår dopklänning och för, tyg, band, knappar och tråd betalade jag ca 250 kr. Och farmor hade redan mönster till dopklänningen.
Kollade upp vad det skulle kosta att hyra en dopklänning, 450-550 kr, helt hutlöst dyrt...
Kolla i släkten
Även på pappans sida (lita inte på att han har koll). Min hade ex. ingen aning om att den klänningen som hans mormor och hennes bror hade när de döptes finns kvar. Klänningen är 90 år gammal och Frida har fått äran att använda den vid sitt dop den 24:e
Man kan hyra på babyproffsen har jag hört!
Zack o Bella skrev 2008-08-11 19:35:30 följande:
Fråga runt bland vänner och bekanta. de flestabrukar ha ngn liggande i gömmorna och de brukar vara jättefina.Vi hade kvar både från min och sambons släkt. Bara att byta banden som brukar bli fula. Hade jag en bekant som frågat mig skulle jag gärna låna ut "vår".
Vi lånade församlingens dopkläning gratis! Billigare kan det inte bli!
Jag ska ha dopkläningen som jag hade som liten och som min lilla syster hade och min lillebror. Vi hade alla samma och när mamma frågade om jag också ville ha den sen så var det ett självklart ja.
Hoho har också en knubbis. Köpte min klänning på minimundus.se
såå fiiiin. Största storleken 80 och då var bröstvidden 58 cm.
498:- för en klänning i linne, helt klart värt pengarna.
Kolla det
Som never die säger, de flesta församlingar har dopklänningar de lånar ut gratis! Hör med prästen!
Ja jag har ny lyssnat med kyrkan och vi lånar en gratis ist!
Tack för alla era svar!
Vi beställde en dopklänning i vitt linne på www.dopklanningar.se.
Klänningen är stilren och underbart vacker. Är supernöjd.
Just ja, priset var 550kr, vilket det var värt!