• Me o Mike

Dopklänning?!?

Jag försöker hitta dopklänning men ALLA kostar ju typ 1500 ! Finns det inga billigare? Nån som vet nån bra sida??

• Svar på tråden Dopklänning?!?
  • ebbebulan

Farmor syr vår dopklänning och för, tyg, band, knappar och tråd betalade jag ca 250 kr. Och farmor hade redan mönster till dopklänningen.

Kollade upp vad det skulle kosta att hyra en dopklänning, 450-550 kr, helt hutlöst dyrt...

¤ min älskade bula, ebbe 080424 ¤
  • Smulu

Kolla i släkten Även på pappans sida (lita inte på att han har koll). Min hade ex. ingen aning om att den klänningen som hans mormor och hennes bror hade när de döptes finns kvar. Klänningen är 90 år gammal och Frida har fått äran att använda den vid sitt dop den 24:e

• Hejapappa
    Hulda01 skrev 2008-08-11 09:22:34 följande:
    Kollade upp vad det skulle kosta att hyra en dopklänning, 450-550 kr, helt hutlöst dyrt...
    För de pengarna kan man ju köpa en ny! Det kan ju hända att man behöver döpa fler barn...
    Håller inte med TS om att ALLA kostar typ 1500:-, det finns handsydda i linne att köpa för ca 500:-. Sök på Google!
  • Me o Mike
    Smulu skrev 2008-08-11 13:32:40 följande:
    Kolla i släkten Även på pappans sida (lita inte på att han har koll). Min hade ex. ingen aning om att den klänningen som hans mormor och hennes bror hade när de döptes finns kvar. Klänningen är 90 år gammal och Frida har fått äran att använda den vid sitt dop den 24:e
    hahaha frågade min sambo nyss om dom hade nån klänning i släkten! Han svarade: men åhh tror du jag har koll på det?!

Va bra du känner männen!
  • Me o Mike
    Hejapappa skrev 2008-08-11 16:24:38 följande:
    För de pengarna kan man ju köpa en ny! Det kan ju hända att man behöver döpa fler barn...Håller inte med TS om att ALLA kostar typ 1500:-, det finns handsydda i linne att köpa för ca 500:-. Sök på Google!
    Jaa klart det finns billigare än så.. Men alla so m,kostat ca 500 har bara funnits i ministorlekar..
  • en ängel

Man kan hyra på babyproffsen har jag hört!

• Hejapappa

Zack o Bella skrev 2008-08-11 19:35:30 följande:

Jaa klart det finns billigare än så.. Men alla so m,kostat ca 500 har bara funnits i ministorlekar..
    Men om du undviker de fabrikstillverkade och går på de som syr upp på beställning så får du ju välja storlek själv!
    Se till exempel www.dopklanningar.se
    Fortfarande bara ca 500:-
  • majo74

Fråga runt bland vänner och bekanta. de flestabrukar ha ngn liggande i gömmorna och de brukar vara jättefina.Vi hade kvar både från min och sambons släkt. Bara att byta banden som brukar bli fula. Hade jag en bekant som frågat mig skulle jag gärna låna ut "vår".

• Me o Mike
    majo74 skrev 2008-08-12 09:42:36 följande:
    Fråga runt bland vänner och bekanta. de flestabrukar ha ngn liggande i gömmorna och de brukar vara jättefina.Vi hade kvar både från min och sambons släkt. Bara att byta banden som brukar bli fula. Hade jag en bekant som frågat mig skulle jag gärna låna ut "vår".
    synd att vi inte är bekanta!
  • never die

Vi lånade församlingens dopkläning gratis! Billigare kan det inte bli!

• Moi Mokulat

Jag ska ha dopkläningen som jag hade som liten och som min lilla syster hade och min lillebror. Vi hade alla samma och när mamma frågade om jag också ville ha den sen så var det ett självklart ja.

• Garv

Hoho har också en knubbis. Köpte min klänning på minimundus.se
    såå fiiiin. Största storleken 80 och då var bröstvidden 58 cm.
    498:- för en klänning i linne, helt klart värt pengarna.
    Kolla det

• Mikkel räv

Som never die säger, de flesta församlingar har dopklänningar de lånar ut gratis! Hör med prästen!

• Me o Mike

Ja jag har ny lyssnat med kyrkan och vi lånar en gratis ist! Tack för alla era svar!

• P J

Just ja, priset var 550kr, vilket det var värt!

• Aannna
    P J skrev 2008-08-18 12:28:49 följande:
    Vi beställde en dopklänning i vitt linne på www.dopklanningar.se.Klänningen är stilren och underbart vacker. Är supernöjd.
    vi har oxå beställt där ifrån =)) och vill man ha några extra på så fixar hon det =)) härligt tycker jag!! och just att priset är 550 med frakt och hon syr den i den storleken man vill ha
Svar på tråden Dopklänning?!?