• Mignonne

#7 Vi gravida från.... (forts)

Det är dags att starta en ny tråd! Det finns en massa hönor som redan har fått sina små och så börjar vi bli några nya som väntar....under vår väntan så kacklar vi glatt i denna tråd.

FÖDDA:
    Skatti, en flicka
    Idgie06, en flicka
    Ainomia, en pojke
    Stolt blivande IVF mamma, en pojke
    susanne78, 1/11 en Loke, 3720 g, 51 cm
    mianmy, 1/11, en Felix, 3030g, 49 cm
    Blombukett, 10/11, Oscar, 3780g, 53 cm
    lilla drake, 12/11, en pojke
    Solstrålen, 15/11, Oliver: 3640 gr, 53 cm
    Sweedy 17/12. Elias och Elliot
    Nueva 20/12, en pojke
    SatuJonna 28/12, en liten Engla: 3990g 52cm
    Lonev 8/1-08 en flicka: 3680g, 51cm
    MissMommy 16/1, en kille och en tjej!
    Fairy1 3/2 Felix 3410g 50cm
    Elegant 11/2, en flicka 4120g 52 cm
    Catta80 22/2, en liten Erik 3330 g, 50 cm
    Noi 13/2, Henry: 3590 g, 53 cm
    Shoppingfia, flicka 3585 g, 51 cm
    S woman 17/2, en pojke 3890 g, 54 cm
    MillaMolla 27/2 Viggo 4200g, 53cm
    Joys, 19/3 Tilda 3245g, 51cm

Beräknad förlossning augusti
    JessanA 19 augusti

Beräknad förlossning september
    Mignonne 5 september

Beräknad förlossning november
    Sparrow 5 november

Beräknad förlossning december
    Kråkan Krax 2 december
    Puppy5 2 december
    Bling1975 13 december
    Septum 25 december

• Svar på tråden #7 Vi gravida från.... (forts)
  • Mignonne

Jag har försökt länka i era gästböcker och hoppas ni hittar hit. Om jag har missat någon så skicka vidare länken.... Det är ju fortfarande semestertider.... men det börjar närma sig JessanA! Spännande!!!

• mammatillMilo

Jag hittade hit iallafall!!
    Imorgon är semestern slut... suck...

Har känt lite rörelser några gånger nu..Vilken underbar känsla!!!
    Men det kan gå flera dagar när jag inte känner nåt..man blir sååå orolig!
    Men om 2 veckorn ska jag till bm så då hoppas jag man får höra hjärtat igen...

Har ni ansökt om havandeskapspenning?
    Vad skrev ni?

• Missetass

Tack Mignonne!! Nu har jag också hittat hit. Jag var på UL i torsdags och allt såg fint ut. En liten boxare bor där inne Jag har börjat känna små diffusa rörelser men ännu inga tydliga sparkar. Längtar.... I fredags var jag hos BM och fick höra hjärtat. Såååå mysigt!!

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • mammatillMilo

Grattis till lyckat UL!!!!!

• susanne78

Tack Mignonne för den nya tråden.
    Jag har nu me hittat hit.

• LiMoFe

Tur att du håller ordning på oss Mignonne.

Härligt att höra att ni börjar få känna de små diffusa rörelserna.

Ego: i morgon är det en vecka kvar till beräknat BF men jag tror det tar någon vecka till innan humlan vill ut för jag känner inte speciellt mycket. Vist har jag lite SD som känns som lättare menssmärtor men jag tror nog att de ska vara lite mer intensiva (och framförallt tätare) innan jag kan säga att något är på G. Men vilken timeing man har helt underbart att bara slö på soffan till OS

• Sparrow

Hallå alla goa hönor!

Nu har även denna virrpannan hittat hit!
    Semestern är över för denna gång, men ja´ä int bitter!

Här är det en jäkla massa boxande i magen. Hela magen rör så från och till och det kan kännas på snudd till obehagligt. Livlig till tusen är liten här iaf.

Foglossningar är ett faktum så jag ligger och knäcker nätterna igenom, men det och en helvetisk halsbränna är väl annars det som går att klaga på.
    För övrigt mår jag alldeles prima!

• dallas

Hejhej!
    Har oxå hittat hit!

Var på rutin UL i onsdags och allt såg fint ut Dom ändrade BF till 2/1-09. 

Sen bar det iväg till Katrineholm och Sthlm ett par dar och nu är vi hemma igen. Känner oxå av lill*n inte jätte mkt men det kommer väl. Magen har vuxit en hel del på bara 2 veckor det är ju helt otroligt egentligen.
    Har skaffat ett bälte (mot foglossning) och  Stödstrumpor har oxå inhandlats - så hoppas jag att jag skall klara av mitt jobb fram till 2:a nov när det är dags för havandeskapspenning.

Frk Lisa; Jag har inte ansökt om havandeskapspenning ännu men skall göra det när jag kommer tebaks t jobbet (får mitt moderskapsintyg 25 augusti när jag träffar BM nästa gång)och börjar även jobba samma dag.

v.20...
  • QQQ

Hej på er,
    och tack för länken hit Mignonne.
    Vad härligt att allt rullar på så fint för allihopa, men foglossningarna låter såklart jobbiga.
    Vad nära ni är nu Jessan, så spännande!!

Här gläds vi också åt varje liten rörelse från magen, men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite emellanåt, har ju inget att jämföra med, rör sig barnet lite eller mycket? hur 17 ska man veta det.... ibland kommer det riktiga sparkar, men ofta känns det bara som om liten skruvar lite, lite på sig därinne. Frågade BM sist, hur ofta man bör känna ( innan paniken ska infinna sig) och hon menade att då (v26) bör man ha 'kontakt' med barnet någon gång per dygn, oj oj det gör en lite nervös, men hittills har det varit så om man räknar de små rullningarna som 'kontakt'. Bara att inse att det kommer vara nervöst framöver också, och alldeles underbart
    Har kejsarsnitt planerat 3/11!

Här är humöret 'enda komplikationen' börjar smått förstå vad de menar med svängningar, en liten skitsak kan vända lyckan till deppighet för en hel dag, och sen dåligt samvete för att JAG deppar, jag som är lyckligast i hela världen över vår lilla bebis Men min man är tapper och tröstar och tröstar...och sen vips är allt toppen igen.. hmm skumt det där

• Sparrow

QQQ:

Bara en nyfiken fråga... hur kommer det sig att du redan nu har ett planerat kejsarsnitt?

Härligt att höra att allt är väl med dig!
    Humöret har ju självklart förändrats under graviditetens gång. Om det var mycket humör innan (vilket det var) så är det väldigt mycket humör nu!

Svar på tråden #7 Vi gravida från.... (forts)