• Saramalia

vilken ersättning är rekommenderad till nyfödd?

Vilken ersättning har ni blivit rekommenderade/upplevt varit bra för en nyfödd?

vill gärna köpa hem så att vi inte står utan mat till den lill* när vi kommer hem fr BB (om inte amningen fungerar).

• Svar på tråden vilken ersättning är rekommenderad till nyfödd?
  • Mälaröbo

Vi hade sempers första till vår son. Tror den heter babysemp 1. Gå in i en affär och läs på förpackningarna så ser du vid vilken ålder de rekomenderas.

• frulan

På vårt BB hade de Semper.
    Min amning fungerade inte och vi fick med oss tre portioner i små burkar när vi åkte hem. Så då hade vi gott om tid att åka och handla

Bara ifall att du inte köper så kanske det löser sig ändå.

• karenina28

Min ammning fungerade inte, sa vi fick babysemp 1 pa bb. det e det jag tror dom rekomenderar.
    lycka till med bebisen

• lillajag82
    på bb börjar dom med nan2 redan från start.
    nan 1 ges till barn som ammats för dens känsliga mage
    eller ibörjan om ammingen inte kommit igång
    ~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • lillajag82

men på paketet står det 4 månpå 2:an
    men läkarna rekomenderar 2 om man inte tänkt sig amma
    och 1 om man vill amma

• Silverkatten06

NAN är mildare mot magen, många barn blir hårda i magen av Babysemp. Dessutom luktar Babysemp vuxenspya om bebisen kräks, NAN luktar nästan ingenting...

• morgerda

Här i Oslo rekommenderades Nan1 när amningen är sen.

• Mälaröbo
    lillajag82 skrev 2008-08-10 00:10:08 följande:
    på bb börjar dom med nan2 redan från start. nan 1 ges till barn som ammats för dens känsliga mageeller ibörjan om ammingen inte kommit igång
    Det varierar nog från BB till BB. Vår son började sitt liv med ersättning och det var babysemp 1 som gällde för att undvika sockerfall.
  • lillajag82

ok här i örebro  är rekomenationen som jag skrev ovan.

Mälaröbo skrev 2008-08-10 00:17:03 följande:
    Det varierar nog från BB till BB. Vår son började sitt liv med ersättning och det var babysemp 1 som gällde för att undvika sockerfall.
Svar på tråden vilken ersättning är rekommenderad till nyfödd?