Inlägg från: Aardvark |Visa alla inlägg
  • Aardvark

"Seriösa tråden" i pappagrupp.

Märkligt nog så kom knapp abortfrågan inte upp när jag och min flickvän upptäckte att hon var gravid. Vi hade ju inte kännt varandra så länge då, men frågan var mer HUR vi skulle göra allt praktiskt, vi bodde inte ihop etc.

Nu bor vi ihop iaf :)

Hon är i 26 veckan och livet ser ganska ljust ut. ekonomin lär väl gå åt helvete men det är jag van med.

Mitt problem är att jag inte är så van att ha en stabil flickvän, mitt ex mådde ju inte bra psykiskt och jag hjälpte henne med nästan allt. Får kämpa mot den invanda rutin att ta över allt i hemmet. Graviditet är ju ingen sjukdom heter det ju hahaha

Sen det här med hela faderskapsrollen är ju märkligt. Jag har ju inte haft en närvarande pappa, bara sommrar typ, och min mamma hade ju inte någon annan kille. Vilket leder mig fram till att jag inte har den blekaste aning om hur man skall vara som pappa.
    Hoppas på det bästa helt enkelt hehe :)

• Aardvark

jag skall kolla efter pappagrupp på min mvc här.. eller bmm kallar dem det här i malmö. snacka om att man blir förvirrad ibland.. letade efter bvc och mvc hittade inget.. så såg jag barnmorskemottagning.. ganska kul.

det här med barnuppfostran och papparoll är något som jag tänker på en del nu. Det är nog som ni säger, kolla runt lite på de andra i ens liv, någon kamrats pappa etc.

Jag vet att jag är ödmjuk och tålmodig så jag tror det kommer gå bra faktiskt :)

Jag hälsade faktiskt på min pappa i somras men när jag väl var där så hade jag ingen lust alls att snacka föräldraskap med han. Det var som att han bara var min pappa rent biologiskt men ingen som man kan anförtro sig saker. lite trist det var en anledning att jag åkte upp och hälsade på iaf.

angelven: Låter som det inte kan ha vart kul att växa upp så nej. men med dåliga föräldrar så kan man ju alltid göra motsatsen :)

• Aardvark
    Svar på #12
    men... vad har du skrivit som är så fel?

nåja.. vi andra kan väl skriva och prata om de saker som är fel. som att vara osäker i ens papparoll och att ha haft en märklig resa till föräldralivet.

är det förrästen normalt som kille och börja "boa" innan tjejen? :) för det är det som har hänt här hos mig hehe
Svar på tråden "Seriösa tråden" i pappagrupp.