Inlägg från: Angelven |Visa alla inlägg
  • Angelven

"Seriösa tråden" i pappagrupp.

Aardvark skrev 2008-08-18 16:17:06 följande:
    ....
    Sen det här med hela faderskapsrollen är ju märkligt. Jag har ju inte haft en närvarande pappa, bara sommrar typ, och min mamma hade ju inte någon annan kille. Vilket leder mig fram till att jag inte har den blekaste aning om hur man skall vara som pappa. Hoppas på det bästa helt enkelt hehe :)
    Ouch - nåja - var inte rädd att fråga Själv har jag en bakgrund i en pappa som lämnade mig, lillebror och morsan för en flört på jobbet när jag var 4-5 år, samt en styvpappa med hutchinson (? kronisk migrän - gissa vad det gör för humöret... och den var odiagnosticerad till för 10 år sedan ).

Så, jag har en klar bild av vilken sorts pappa jag inte vill vara till mina tvillingkillar. Vilken sorts pappa jag vill vara, det är svårare - men en sån som brottas på mattan, bygger med lego och håller i händer när man skall lära sig åka skateboard, en pappa som finns där och fångar upp när det går snett, en pappa som inte är arg jämt. En pappa som kan ägna en stund åt att rädda en funnen fladdermus ur en vattentunna

Helt enkelt en närvarande och trevlig pappa.

Titta på hur din omgivning gör eller skaffa en omgivning att titta i.

Om det finns pappagrupp på bvc/mvc GÅ PÅ DEN! - det gjorde jag, det var helt fantastiskt och väldigt trevligt när vi var föräldralediga. En del av oss träffas och umgås fortfarande och alla hälsar glatt när man ses på ICA eller liknande. Det var ett forum där man kunde gnälla av sig, ställa konstiga frågor och fråga "hur har ni gjort".
  • Angelven

pappe jonthe skrev 2008-08-15 11:12:26 följande:

...
    Bara det att han var en hon.. Det va skummt och tog 2 veckor att komma över att det faktist va en hon, med tillhörande, hurfasiken lär man en tjej gilla stridsflyg tankar hehe.
    ...
    *asgarv*

Min lillasyster hade 3 äldre bröder...

Hon lekte med dinoriders jämt - t-rex med laserkanoner alltså, samlade på dom till och med

Så, nog går det att lära dom gilla flyg.

Precis som det går att lära killar gilla leka "laga mat" och liknande - jag har två stycken tv-kockar hemma - fram med mickispisen bara, ställa upp den mot publiken i vardagsrummet och så lagas det tv-kock mat

Det är helt enkelt en fråga om att indoktrinera i tid
  • Angelven
    Järnvilja skrev 2008-08-22 18:30:37 följande:
    Fick bassning för att jag startat denna tråd. Min livskamrat tyckte att jag skrev fel saker. Så jag slutar skriva här nu, men kanske någon annan mindre jönsig man känner sig hågad.. puh :-/
    Ouch - fast vad har hon med en tråd i "pappagrupp" att göra ? Och var tillåter hon att du skriver och funderar ? Snacka om kontrollbehov
Svar på tråden "Seriösa tråden" i pappagrupp.