"Seriösa tråden" i pappagrupp.
Aardvark skrev 2008-08-18 16:17:06 följande:
....
Sen det här med hela faderskapsrollen är ju märkligt. Jag har ju inte haft en närvarande pappa, bara sommrar typ, och min mamma hade ju inte någon annan kille. Vilket leder mig fram till att jag inte har den blekaste aning om hur man skall vara som pappa. Hoppas på det bästa helt enkelt hehe :)
Ouch - nåja - var inte rädd att fråga Sen det här med hela faderskapsrollen är ju märkligt. Jag har ju inte haft en närvarande pappa, bara sommrar typ, och min mamma hade ju inte någon annan kille. Vilket leder mig fram till att jag inte har den blekaste aning om hur man skall vara som pappa. Hoppas på det bästa helt enkelt hehe :)

Så, jag har en klar bild av vilken sorts pappa jag inte vill vara till mina tvillingkillar. Vilken sorts pappa jag vill vara, det är svårare - men en sån som brottas på mattan, bygger med lego och håller i händer när man skall lära sig åka skateboard, en pappa som finns där och fångar upp när det går snett, en pappa som inte är arg jämt. En pappa som kan ägna en stund åt att rädda en funnen fladdermus ur en vattentunna

Helt enkelt en närvarande och trevlig pappa.
Titta på hur din omgivning gör eller skaffa en omgivning att titta i.
Om det finns pappagrupp på bvc/mvc GÅ PÅ DEN! - det gjorde jag, det var helt fantastiskt och väldigt trevligt när vi var föräldralediga. En del av oss träffas och umgås fortfarande och alla hälsar glatt när man ses på ICA eller liknande. Det var ett forum där man kunde gnälla av sig, ställa konstiga frågor och fråga "hur har ni gjort".