Inlägg från: Mimmi P |Visa alla inlägg
  • Mimmi P

bröllopskod

Jag förstår att man har klädkod och tycker att man ska respektera på så sätt att man ska klä upp sig så mycket som brudparet bett om men jag tycker att det är fånigt att man som tjej måste ha klänning. Kavaj eller liknande kan vara minst lika uppklätt och fint. Om det för brudparet är viktigare vilka kläder jag har på mig än att jag är där så kan jag faktiskt lika gärna stanna hemma.

När vi gifte oss had vi igen klädkod just för at vi hellre ville att folk skulle komma och vara bekväma och kunna ha kul än att våra gäster skulle behöva ha ångest över klädval vilket många faktiskt har. Om en kille hade kommit i klänning hade jag blivit förvånad, men han hade varit lika välkommen.

• Mimmi P

Bouncer, det handlar ju inte om att man inte gör sin fin utan frågan om fin för tjejer måste vara detsamma som klänning? Bara för att man inte vill komma i klänning betyder ju inte det att man kommer i slitna jeans och t-shirt.

• Mimmi P

Jag ville ha byxor (helst jeans och t-shirt) när jag gifte mig men när jag och maken kompromissade oss fram till ett bröllop som kunde funka för oss båda så gav jag upp byxorna i utbyte mot borglig cermoni. Tyckte det var väldigt jobbigt dock och bytte om till jeans och t-shirt när festen drog igång på kvällen.

För min del så följer jag alltid klädkoden men väljer oftast ett byxalternativ dock i motsvarande nivå. Återigen, att ts väljer bort klänning betyder ju inte att hon kommer komma dit i vardagskläder (det kanske det gör men så har inte jag uppfattat det).

Svar på tråden bröllopskod