• Mumle

Tjejer, ni måste lyssna på David Batras sommarprat på P1

För första gången tar en kändis bladet från munnen och pratar öppet om ofrivillig barnlöshet och IVF. Starkt gjort David Batra!

www.sr.se/webbradio/webbradio.asp&Id=1294145&BroadcastDate=&IsBlock=1

• Svar på tråden Tjejer, ni måste lyssna på David Batras sommarprat på P1
  • Filura

åh vad spännande!!!! ska absolut lyssna ikväll=)tack för tipset=)

• Miracle Cats

*lyssnar nu*

Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Chickpea

Tack för tipset!
    Då vill jag passa på att tipsa om ett annat väldigt bra Sommar-program, nämligen Pia Johanssons. Även hon tog upp hur det känns att längta efter barn, men inga få och hur det känns att få kommentarer som "Men det där kan du aldrig förstå, eftersom du inte har barn" uppslängda i ansiktet. Programmet finns upplagt på SR:s hemsida.

• Mumle

Tack för den Chickpea. Alltid intressant att höra offentliga personer dela med sig av det problem många delar.

• anneliPH

Ytterligare ett tips är att gå in på Marcus Birros hemsida där han med egna ord beskriver den egna upplevelsen vid hans och hans livskamrats ET på ett sätt som bara måste läsas. Finns vid han blogg någon gång i juni. Ska lyssna på Batras sommarprogram ikväll och även Pia Johanssons framöver, har en känsla att det blir för mycket med båda på samma kväll.....

• Lycka1012

Jag har precis lyssnat. Mina tårar rann för fullt.

Kram till alla oss som kämpar

• GrodAnn

Har precis lyssnat färdigt och är helt tårögd. Tipsade även min man som lyssnade i går.

• Filura

Åh vad bra det var!!!!!
    grät som en tok!=)

• Karin32

Tack för tipset! Var ett jättebra program tycker jag. Tipsade en kompis som jag hoppas lyssnar.

Lycka till allihopa!!
    KRAM

• SMS

Lyssnar nu då jag inte kan komma till ro o sova..

• entjej

Det var bra och han berättade på ett bra sätt. Man förstod deras jobbiga väg till graviditet och också deras delvis jobbiga graviditet.

Det skulle också vara bra ifall någon i radio eller tv kunde berätta hur det känns att göra flera IVF och misslyckas och att en del faktiskt aldrig lyckas. Det finns tyvärr de som inte är insatta i IVF och tror att chansen är jättestor per försök och när de lyssnade på programmet av David så kanske deras tro bekräftades eftersom David och hans flickvän länge haft svårighet att bli gravis men när de så gjorde IVF så lyckades de på första försöket.

Men det var förstås jättebra av David att berätta Deras historia!

• Solkattan

entjej:
    Håller med dig där... skulle varit bra om han tagit upp det att alla inte lyckas på första försöket. Att visa inte lyckas alls. Och att det är satans orättvisst att visa lantsting bekostar 3 IVF:er medans andra bara ett...
    Men som sagt.. super av honom att tala så öppenhjärligt om barnlöshet!

//Solkatta

Svar på tråden Tjejer, ni måste lyssna på David Batras sommarprat på P1