• Matilda84

Dum jobbarkompis =(

Någon mer som har helt oförstående jobbarkompisar...

Jag har det ganska stressigt på mitt jobb ibland. Och på senare tid har jag fått väldigt ont i magen när jag jobbar så min BM sa att jag borde sätta mig ner en stund och ta det lite lugnt, men det finns inte riktigt tid för det.. Nämde för en jobbarkompis att jag hade väldigt ont i magen och till svar fick jag.. "Lilla du.. Du är ju bara 24 år" Vad har det med saken att göra...?! Dessutom sa hon att jag var ju faktiskt inte sjuk utan gravid!!

Hur kan man vara så dum å säga en sån sak!!!

• Svar på tråden Dum jobbarkompis =(
  • Mallory

Ja för vissa har svårt att sätta sig in i andras sits!
    Många människor tror faktiskt att alla som är gravida klarar precis allt som innan hela tiden i alla lägen... :-/

• Jonna79

Sånna kommnetarar får man försöka slå ifrån sig. Kommer man inte på nåt bra att säga tillbaka så får man bara stirra lite argt och sedan slå bort blicken.

• LillaFamiljenGustav

håller med Jonna där
    man får helt enkelt slå bort alla dumma kommentarer
    för de kommer nog komma hela tiden

och ja! graviditet är inte en sjukdom MEN man kan få "sjukdomar" av en graviditet

har du pratat med din chef/arbetsledare om att du måste sitta lite ibland?
    eller de kanske inte vet ännu?
    iaf. prata med någon som står över dig och berätta hur läget är. vet de och tycker att det är ok så kan du verkligen skita i vad alla andra säger

• Matilda84

Jag vet att graviditet inte är en sjukdom men man kan ju faktiskt må ganska dåligt eller ha väldigt ont iaf..

Min chef har varit på semester men hon är tillbaka imorgon så jag ska prata med henne då..

• Sweetp

Det finns då folk till allt! Vet du vad jag kallar såna där kärringar? Bitterfittor... Det är exakt vad dom är!!! Ingen förståele, tolerans eller empati... Vill spy på såna typer!!! Vila bäst du vill å behöver!!! *styrkekramar*

Gravid - BF 090129
  • LillaFamiljenGustav
    Svar på #4
    ja tjena
    att vara gravid är det värsta jag varit med om
    haha!

men lycka till iaf!
    och man får nog helt enkelt bara bli hårdhudad och inte bry sig om vad andra säger.
    Matilda84 skrev 2008-08-10 20:15:04 följande:
    Jag vet att graviditet inte är en sjukdom men man kan ju faktiskt må ganska dåligt eller ha väldigt ont iaf..Min chef har varit på semester men hon är tillbaka imorgon så jag ska prata med henne då..
  • Matilda84
    Svar på #5
    Sweetp skrev 2008-08-10 20:17:32 följande:
    Det finns då folk till allt! Vet du vad jag kallar såna där kärringar? Bitterfittor... Det är exakt vad dom är!!! Ingen förståele, tolerans eller empati... Vill spy på såna typer!!! Vila bäst du vill å behöver!!! *styrkekramar*
    Precis vad jag behöver höra!!! :D
  • Elinpelin87

vet precis hur det är att ha sånna arbetskamrater, blev många sura miner när jag blev sjukskriven 50% för foglossning , "fan vad jobbigt kommer vi få en massa vikarier".. en annan arbetskamrat sa tom att hon tyckte att jag var KLEN! först blev jag jätte ledsen och kände mig skyldig och dum.. Men sen blev jag förbannad! Låt ingen få dig att känna dig så! hade man fått välja så hade man ju givetvis mått bra och jag hade jobbar 100% om det gick, ingen vill väll leva på sjuklön och pengar från FK. Bara stå på dig och låt ingen trycka ner dig! Jag ska oxå följa mitt eget råd nästa gång någon försöker få mig att må dåligt:)

• Matilda84
    Elinpelin87 skrev 2008-08-11 11:24:48 följande:
    "fan vad jobbigt kommer vi få en massa vikarier".. en annan arbetskamrat sa tom att hon tyckte att jag var KLEN!
    Hur dum får man vara!!! Det är du verkligen inte!

själv hörde jag att hon på mitt jobb tydligen hade pratat om mig med en annan tjej dan innan och då hade hon tydligen sagt " Gravid vid 24-års ålder, det är skrattretande". Vet inte vad jag har gjort henne eftresom hon måste hacka på allt jag gör.. Tycker inte jag är speciellt ung för att skaffa barn..
  • mee2

låter exakt som ja hade det på jobbet, ja jobbar i hemtjänsten. ja blec till å med utskälld av en kollega för att ja va tvungen att sätta mig efter att ha fått ett rullstolshantag rakt i magen i typ v.30. å hade svin ont efteråt å va tvungen att åka in till förlossningen. då sa hon DU E SÅ ANSVARSLÖS SOM KOMMER TILL JOBBET OM DU E SJUK! ja sa att ööööö ja fick liksom en rullstol hårt i magen å har ont nu, det hände HÄR å INTE hemma.

• yatsy

Herregud va männisor e dumma i huvet. Men det verkar som att kvinnor e värst?
    Undrar om det inte e så att denna kvinnan som e elak mot, dig själv inte lyckats bli gravid och svartsjuk så in i norden?
    fattar inte annars varför hon bryr sig i det.
    Jag arbetar bara med män och dom va väldigt förstående och frågade ofta om jag skulle ha hjölp när det var något tungt. jag blev glatt överraskad om omtanken från dom alla gjorde att jag inte skämdes när jag inte kunde göra vissa saker. Dom har ju haft gravida kvinnor själva :)

• Matilda84

Nej hon är typ 60 och har tre barn.. det konstiga är att jag tror att hon var i min ålder när hon själv fick barn.. vet inte om det har att göra med att hennes barn är över 30 och det är bara en av dom som har barn.. och han är ett år.. hennes yngsta dotter är i samma ålder som min sambo och dom har gemensamma kompisar.. så jag vet inte om hon typ är sur på sin egen dotter och tar ut det på mig.. Hennes dotter hade nämligen sambo men var otrogen med grannen i ett år... så dom har precis flyttat isär. så det kommer nog dröja innan hon skaffar barn.

• Matilda84

kände att det blev lite rörigt men ni kanske förstår vad jag menar :)

• Mimmi P

Jag tycker att det låter lite som att hon är avundsjuk, kan kanske ha med bristen på barnbarn att göra eller så är hon sur över att hon är en gammal kärring och att du är ung.

Oavsett så tycker jag att du ska försöka skita i henne och tänka på att barnet kommer först, om du behöver vila (och BM dessutom har sagt åt dig att göra det) så ska du vila! Prata med chefen så fort hon kommer tillbaka.

Stå på dig!

• Ä L S K A R

Usch vilka människor de finns! Jag e helt sjukskriven nu för foglossning men de känns lixom som folk tror att man e hemma för att jag tycker att de e kul lr skönt! Å jag blir så förbannad ska jag alltid behöva försvara mig å behöva säga att de e klart att jag skulle jobba om jag kunde för så jävla kul e de inte å bara vara hemma å inte kunna göra ett skit! Jag njuter ju inte direkt! men de verka inte som folk fattar de, utan tycker att jag e hemma för att jag e lat å tycker att de e skönt å bekvämt! Få foglossning själva så ska ni få se hur underbart de e! Å jag blir ju lixom ledsen å besviken att folk tycker å tror så om mig

• Matilda84

klart man inte väljer att må dåligt.. Och det finns ju faktiskt en anledning till att man blivit sjukskriven..!

• extraliten

Blir både glad och ledsen när jag läser alla inlägg!
    Glad över att de flesta (i alla fall här inne =) är förstående snälla personer, men jag blir så ledsen över hur jävla idiotiska vissa kan vara!

Som den här kärringen som tycker man är dum som skaffar barn när man är 24. Jaha? Skall man vänta tills man är för gammal istället eller? Kvinnan är som mest lämpad i den åldern av en anledning, att sedan samhället är så sjukt att man helst skall vara 40 och ha en raket karriär innan det är "ok" att skaffa barn är helt befängt.

Svara kärringen att man kan jobba när man förlorat en nära anhörig också, för sorg är ingen sjukdom... Så kanske hon fattar hur korkad hon är.

Nej, graviditet är ingen sjukdom, men som flera andra har skrivit så är det klart att man, precis som de som inte är gravida, kan drabbas av sjukdomstillstånd!

Ååååå... om man bara hade en piltavla med alla dumma människor så man kunde få ta ut sina agresioner. Eller ännu hellre en boxnings-säck... Grrrr...

Kram på er alla!

• EttElaktTroll

Förmodligen är dom bara avundsjuka..

Tänk så här..
    Jaja har dom inget eget liv att prata om så får dom gärna prata om mitt.. Det säger ju bara mer om dom än om dig

• Loren

Vilket pucko... Du har väl aldrig sagt att det var en sjukdom heller, faktum kvarstår - du får ont i magen.

Svar på tråden Dum jobbarkompis =(