Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Getingar!

Har sökt runt på nätet men kan inte hitta något bra sätt att ta kål på getingar.
    Har för mig att man ska ställa fram en skål med ättika någon som vet om det stämmer?

Har i kväll slagit ihjäl 12 st getingar i köket, måste göra något så att det inte kommer fler.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Svar på tråden Getingar!
  • Mandi74
    gustafssons skrev 2008-08-11 00:23:32 följande:
    har du en hemförsäkring så kan det ingå att någon bekämpningsfirma kommer ut och dödar boet.
    Hemförsäkring har vi, men vet inte vart boet finns. Kan de byggt bo inomhus?
  • Mandi74
    alex 07 skrev 2008-08-11 00:23:13 följande:
    Lägger denna tråd i mina favoriter för jag vill också veta
    Har ni oxå mycket getingar?
  • Mandi74
    MrsMurphy skrev 2008-08-11 00:30:14 följande:
    Här är det den totala getinginvasionen... Har gjort div fällor ute och dom dränker sig med glädje men dessvärre tycks det ej ta slut. Har dessutom problem med mördarsniglar och när jag stod och gjorde i ordning ölfällor för dom så kom det en svärm med getingar. 17 st dränkte sig på 20 minuter i skålar med bara öl. Men man ska ju förstöra ytspänningen för dom så jag ska nog köra ölfällor för getingarna också men med en droppe diskmedel i.
    Så öl fungerar? Måste jag testa..
  • Mandi74

Var ute i köket och skulle släcka, fullt med getingar igen. Har haft dörrarna in till köket stängda och inga fönster öppna så det måste finnas ett bo i köket, få ringa anticimex i morron.

Satte fram en burk med öl och diskmedel i så länge, orkade inte göra något mer avancerat nu.

Tack för alla tipsen!

• Mandi74

Det käns som vi snart har rivit ut hela köket i jakten på dessa getingar, anticimex kan inte göra så mycket om vi inte vet vart boet är eller om det finns något överhuvudtaget. Radar sa han att vi inte skulle använda inomhus..

Men vi tror att vi har hittat nu vart du kommer in så sambon ska fixa det i em när han kommer hem.

Undertiden så dödar vi getingar på löpande band, i går kväll när i kom hem så tror jag vi slog ihjäl 25 st.

• Mandi74

Vi få se om det hjälper att täppa igen där vi tror att dom kommer in, annars så får vi ringa anticimex igen.

Har satt fram div "fällor" men är rädd att de bara lockar till sig fler getingar.

Svar på tråden Getingar!