• SolOchSnö

Nagellack för dummies = mig

Jag har inte målat naglarna sedan jag var tonåring. Men nu har jag lust att lacka dem.

Jag tänkte mig ett enkelt genomskinligt lack på fingernaglarna och kanske ett rosaskimrande på tånaglarna. Jag har klämt en tå lite så nageln är lätt blåaktig och det vore bra att kunna täcka det.

Vilket märke är bra? Några andra tips?

• Svar på tråden Nagellack för dummies = mig
  • Noiis

Jag skulle satsa på ett av alla dessa long lasting märken dom är dock lite dyrare men värda sina pengar då man slipper måla om naglarna hela tiden
    Lycka till

• SolOchSnö

Ok, tack Noas mamma. Men long lasting märken??? Vilka då tex? Jag är helt off.

• Noiis

dom är märkta med sånt typ long lasting extra protection loreal tror jag har ett sånt dom har det som namn men mycket har med kvaliteten på dina egna naglar, satsa på att köpa en fil som du kan fila med på naglarna så att du får en jämn yta och glöm inte att smörja fingrar och nagelband. Ju bättre naglarna mår desto bättre sitter laken. Oftas så kan man får hjälp av dom som arbetar. Gå gärna till en lite mindre butik första gången du handlar, dom har alltid lite mer tid till kunderna. Annars är Åhlens som regel bra på att ta hand om sina kunder och ge bra svar!

• SolOchSnö

Ok, tack igen. Mina fingernaglar är jämna och ganska fina som de är men de går av ibland och jag tänkte att lack kan göra att de håller bättre. Mina tånaglar ser ut som fan så jag behöver snygga till dem.

Shoppinglista:
    Fil för att fila på naglarna (ovanpå?)
    Genomskinligt nagellack
    Rosaskimrande nagellack
    Lackborttagningsmedel
    Mer?

• Noiis

Jag skulle nog köpa nån av alla miljoner olika set för naglar så du får lite krämer oxå! alltid bra att kunna smörja både naglar och nagelband. Dom seten kan man hitta för mellan 100-200 kr då ingår ofta ett genomskinligt nagellack och en vanlig fil. När man filar uppe på naglarnja så polerar man naglarna tror att det till och med heter polerings fil. dom blir jämna och glansiga så om man sköter naglarna med fil krämer och möjligen en stärkande nagellack som  diamant lack. så kan man få riktigt fina naglar som ser naturliga ut. de kan va fint att ha snygga naglar under ett nästan genomskinligt lack med rosa skimringar.

• Noiis

alltså allt beror ju på hur länge man vill hålla på med naglarna men om du bara vill måla dom så
    En fil för att jämna naglarna (en vanlig nagel fil)
    Lacken för extra hållbarhet ska man egentligen ha en base coat under och en top coat över. men inte nödvändigt!
    borttagnings medel UTAN aceton
    "tå fördelare" till tånaglarna blir så mycket lättare att måla dom med en sån

• SolOchSnö

Mina fingernaglar är som sagt helt ok men de går av ibland, typ när jag råkar köra in dem i en kant när jag lyfter något.

Jag köpte inga speciella krämer för naglarna, jag har en handkräm som fungerar bra. Nagelfil hade jag redan, jag har halvlånga naglar som jag har haft utan lack hittills.

Det jag köpte var:
    Polerfil, fungerar superbra
    Nästan genomskinligt nagellack med rosa ton (fingernaglar)
    Mörkrött nagellack, älskar rött (tånaglar)
    Nagellacksborttagare

Lackerna och borttagningsmedlet är från Mavala, jag handlade på Åhlens och de sa att det var hyfsat. Dessutom är det små flaskor så de torkar nog inte bara ihop.

Jag har polerat och lackat och donat och nu känner jag mig fiiin! Tack för hjälpen!

• Noiis
    SolOchSnö skrev 2008-08-11 23:23:19 följande:
    Mina fingernaglar är som sagt helt ok men de går av ibland, typ när jag råkar köra in dem i en kant när jag lyfter något.Jag köpte inga speciella krämer för naglarna, jag har en handkräm som fungerar bra. Nagelfil hade jag redan, jag har halvlånga naglar som jag har haft utan lack hittills.Det jag köpte var:Polerfil, fungerar superbraNästan genomskinligt nagellack med rosa ton (fingernaglar)Mörkrött nagellack, älskar rött (tånaglar)NagellacksborttagareLackerna och borttagningsmedlet är från Mavala, jag handlade på Åhlens och de sa att det var hyfsat. Dessutom är det små flaskor så de torkar nog inte bara ihop.Jag har polerat och lackat och donat och nu känner jag mig fiiin! Tack för hjälpen!
    ååh vad kul! personligen gillar jag mavalas produkter dom har jätte bra grejer! Vad kul att det blev bra
Svar på tråden Nagellack för dummies = mig