• madelation

Nej,,,mögel i vagnen!!!!

Vagnen stod i stallet i 2 dagar när det ösregnade,,,nu när jag tog fram den är det små gröna mögelfläckar i sufletten o på sittdynan,,,hur får man bort det???
    Har gnuggat med yes o vatten,,men funkar inte,,,

HAR NI TIPS????????

• Svar på tråden Nej,,,mögel i vagnen!!!!
  • Morissette

Har hört att man kan använda atamon, men är inte helt säker att det funkare på vagnar. Värt att ta reda på

• madelation

Atamon,,,,vart köper man det,,aldrig hört talas om,,

• Snorkis

Den vagnen skulle jag nog kasta...

Ring ditt försärknringsbolag och hör ved de säger om ev ersättning....

• Gladhannapanna

Atamon finns på ica, man använder det när man vill konservera hemgjord saft tex.

Att det skulle funka på mögel ahr jag ingen aning om, men det är ju värt ett försök! Finns nog både flytande och pulver.

• cicci85
    madelation skrev 2008-08-11 08:15:06 följande:
    Atamon,,,,vart köper man det,,aldrig hört talas om,,
    på mataffären, vid sockret i affären hos mig
  • Morissette

Vid sockerhyllan, används när man gör sylt, jag vet det låter skumt! Men jag säljer tupperware och man ska kunna ta bort det från plastprodukter som möglat...

• madelation

Värt ett försök,,ska ta mig till ica o kolla....

Fler förslag,,,,sak jag behöva kasta vagnen blir jag lite sur,,,,, ????

• Squeezetoy

Jag har hört att man kan lägga mögliga tyger i filmjölk över natten i alla fall och sen tvätta.

• mymamasaid

Jag kan tycka att en vagn ska tåla att stå i ett stall i två regninga dagar utan att mögla. Man är ju liksom inte ute o knatar så där enormt mycket när det ösregnar. Har du kollat med tillverkaren av vagnen vad den säger? Kanske har blivit fel vid produktion av just den vagnomgångens tyg.

• madelation

Tycker oxå det är konstigt,,,men det ser inte trevligt ut med de små gröna fläckarna,,syns klart o tydligt att det är mögel....;-(
    Nu är det ju lite fuktig luft i just stallet men nog borde den tåla det,,,,
    Ska undersöka saken vidare....

Svar på tråden Nej,,,mögel i vagnen!!!!