• Kulta17

Hur onyttigt är egentligen sushi?

Känns som att det borde vara nyttigt, men har för mig att det inte är det! Någon som vet?

• Svar på tråden Hur onyttigt är egentligen sushi?
  • Elli47

Sushi borde väl vara nyttigt? Det är ju fisk och grönsaker, lite kalorier dessutom. Eller är det så att något av tillbehören är en kaloribomb? Jag vet faktiskt inte.

• Nisseblubb

Sushi är faktiskt inte alls nyttigt rent kalorimässigt.
    Det är ju lätt 500 kalorier utan dryck i en sushitallrik, då enbart pga sötat ris

• Tecken

Riset = kolhydrater. Samt att det är risvinäger + socker i riset.

• Behemot

Problemet är väl att det är för lite tror jag. Sedan kanske inte riset är det näringsrikaste.

• Behemot
    Kulta17 skrev 2008-08-11 09:00:28 följande:
    Trist jag som var sugen på det.
    Fast det är ju gott och inte onyttigare än mycket annat! Jag tror att det mest handlar om att det inte är så nyttigt som folk tror -inte att det är onyttigt.
  • Cuthalion

Ät mindre av något annat istället om du är sugen på det. Du skall få ihop ca 2000 kcal.

• Nisseblubb

Jag tror problemet med sushi är att det inte mättar tillräckligt med tanke på kalorimängden. Det är iaf min erfarenhet

• Kulta17

Ni som har koll på kalorier, finns det någon bra hemsida med ngn tabell?

• Kulta17

Enligt en tabell ska jag ha i mig 1431 kcal / per dag. Då är det inte värt att ta 1/3 till sushi (som man faktiskt snabbt blir hungrig av). Det får bli ett lördgasnöje!

• yeahcarro

Jag viktväktar och vet att sushi är mellan 0,5-1 poäng / bit
    Jag får äta 22 poäng varje dag. En Lunch tallrik med åtta st sushi bitar blev typ 5 poäng för mig. vilket är alldels perfekt för en lunch!

• Reglementet

Sushi mättar ju helt underbart.

Det är inte onyttigt, så mycket socker är det inte i.

• Marre79

Sushi är väl onyttigt för att man inte får i sig så mycket näringsmässigt. Men om man gör en nyttig sallad till så borde det väl inte vara så farligt?

Svar på tråden Hur onyttigt är egentligen sushi?