Hur onyttigt är egentligen sushi?
Känns som att det borde vara nyttigt, men har för mig att det inte är det! Någon som vet?
Känns som att det borde vara nyttigt, men har för mig att det inte är det! Någon som vet?
Sushi borde väl vara nyttigt? Det är ju fisk och grönsaker, lite kalorier dessutom. Eller är det så att något av tillbehören är en kaloribomb? Jag vet faktiskt inte.
de är riset som inte är nyttigt
onyttigt mena jag
Sushi är faktiskt inte alls nyttigt rent kalorimässigt.
Det är ju lätt 500 kalorier utan dryck i en sushitallrik, då enbart pga sötat ris
Riset = kolhydrater. Samt att det är risvinäger + socker i riset.
Problemet är väl att det är för lite tror jag. Sedan kanske inte riset är det näringsrikaste.
Trist jag som var sugen på det.
Ät mindre av något annat istället om du är sugen på det. Du skall få ihop ca 2000 kcal.
Jag tror problemet med sushi är att det inte mättar tillräckligt med tanke på kalorimängden. Det är iaf min erfarenhet
Ni som har koll på kalorier, finns det någon bra hemsida med ngn tabell?
Enligt en tabell ska jag ha i mig 1431 kcal / per dag. Då är det inte värt att ta 1/3 till sushi (som man faktiskt snabbt blir hungrig av). Det får bli ett lördgasnöje!
Jag viktväktar och vet att sushi är mellan 0,5-1 poäng / bit
Jag får äta 22 poäng varje dag. En Lunch tallrik med åtta st sushi bitar blev typ 5 poäng för mig. vilket är alldels perfekt för en lunch!
Sushi mättar ju helt underbart.
Det är inte onyttigt, så mycket socker är det inte i.
Sushi är väl onyttigt för att man inte får i sig så mycket näringsmässigt. Men om man gör en nyttig sallad till så borde det väl inte vara så farligt?