• Anonym (Mia)

Vad är skälig lön för 60% jobb?

Hej!

Jag jobbar idag 60% eftersom jag har småbarn hemma och det känns bra. Mitt jobb är på kontor och jag trivs fint. jag tjänar ca 13.000:- före skatt för 60% och undrar om det är en normal/ok lön? Jag är högskoleutbildad och arbetar genom ett bemanningsföretag.

Tack för alla svar!

• Svar på tråden Vad är skälig lön för 60% jobb?
  • Anonym

jag jobbar 60% på kontor och får 18 000 kr innan skatt

• Anonym (K)

Det beror ju helt på vad du jobbar som/med?

• Anonym (Mia)

Anonym (K)

Jag arbetar som Informatör i dagsläget på ett stort företag.

• Anonym (Mia)
    Anonym skrev 2008-08-11 09:14:58 följande:
    jag jobbar 60% på kontor och får 18 000 kr innan skatt
    Åh det var inte illa! Vågar man fråga vad du gör och om du är utbildad?
  • Anonym

jag jobbar med logistik och har ingenjörsutbild.

• Tittij

Anonym (Mia) skrev 2008-08-11 09:12:31 följande:

Hej!Jag jobbar idag 60% eftersom jag har småbarn hemma och det känns bra. Mitt jobb är på kontor och jag trivs fint. jag tjänar ca 13.000:- före skatt för 60% och undrar om det är en normal/ok lön? Jag är högskoleutbildad och arbetar genom ett bemanningsföretag.Tack för alla svar!
    Det innebär att lönen för 100% är 21 700 och det är väl helt ok för ett sånt jobb antar jag.
  • Anonym

kan tillägga att jag vet att jag ligger under normen på min lön. När jag jobbade heltid på ett annat företag så hade jag 39000 innan skatt

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-11 09:22:15 följande:
    kan tillägga att jag vet att jag ligger under normen på min lön. När jag jobbade heltid på ett annat företag så hade jag 39000 innan skatt
    och gjorde samma sak som nu Förvånad
  • Anonym

ja , jag gjorde samma sak som nu , fasst då jobbade jag heltid . Nu jobbar knappt 60 %

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-11 09:27:18 följande:
    ja , jag gjorde samma sak som nu , fasst då jobbade jag heltid . Nu jobbar knappt 60 %
    Men då har du gått ner mer 50% i lön?
    Men men du slipper ju betala 50% i skatt.
  • Anonym (Mia)

Tack för svar! Jag arbetar ju genom ett bemanningsföretag och har därför lägre lön än jag tänkt mig men trivs bra med jobbet. Svår balansgång är det...man vill ju få bra lön men jag vill också ha kvar detta jobb :-/

• Anonym (K)

Det är bara du som kan svara på om det är en okej lön eller ej - och eftersom du accepterat den, så är den väl det då?

• Anonym (Mia)
    Anonym (K) skrev 2008-08-11 10:00:19 följande:
    Det är bara du som kan svara på om det är en okej lön eller ej - och eftersom du accepterat den, så är den väl det då?
    Ja du har helt rätt! Jag tycker lönen är aningen låg för det jag gör men jag är provanställd genom ett bemanningsföretag tills årsskiftet och sen ska jag löneföhandla direkt med arbetsgivaren och då blir lönen bättre.
  • Anonym

ca 21.700 för ett okvalificerat kontorsarbete är en helt okej lön. Men om du har högre utbildning och mer avancerade arbetsuppgifter så tycker jag att lönen är låg.

Så det beror alltså på din utbildning och typen av arbetsuppgifter om lönen är ok eller inte.

• Anonym

jag jobbar 55% (24tim/v) har ca 10500kr/mån

Svar på tråden Vad är skälig lön för 60% jobb?