• Anonym (Mia)

Vad är skälig lön för 60% jobb?

Hej!

Jag jobbar idag 60% eftersom jag har småbarn hemma och det känns bra. Mitt jobb är på kontor och jag trivs fint. jag tjänar ca 13.000:- före skatt för 60% och undrar om det är en normal/ok lön? Jag är högskoleutbildad och arbetar genom ett bemanningsföretag.

Tack för alla svar!

• Svar på tråden Vad är skälig lön för 60% jobb?
  • Anonym

jag jobbar 60% på kontor och får 18 000 kr innan skatt

• Anonym (K)

Det beror ju helt på vad du jobbar som/med?

• Anonym (Mia)

Anonym (K)

Jag arbetar som Informatör i dagsläget på ett stort företag.

• Anonym (Mia)
    Anonym skrev 2008-08-11 09:14:58 följande:
    jag jobbar 60% på kontor och får 18 000 kr innan skatt
    Åh det var inte illa! Vågar man fråga vad du gör och om du är utbildad?
  • Anonym

jag jobbar med logistik och har ingenjörsutbild.

• Tittij

Anonym (Mia) skrev 2008-08-11 09:12:31 följande:

Hej!Jag jobbar idag 60% eftersom jag har småbarn hemma och det känns bra. Mitt jobb är på kontor och jag trivs fint. jag tjänar ca 13.000:- före skatt för 60% och undrar om det är en normal/ok lön? Jag är högskoleutbildad och arbetar genom ett bemanningsföretag.Tack för alla svar!
    Det innebär att lönen för 100% är 21 700 och det är väl helt ok för ett sånt jobb antar jag.
  • Anonym

kan tillägga att jag vet att jag ligger under normen på min lön. När jag jobbade heltid på ett annat företag så hade jag 39000 innan skatt

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-11 09:22:15 följande:
    kan tillägga att jag vet att jag ligger under normen på min lön. När jag jobbade heltid på ett annat företag så hade jag 39000 innan skatt
    och gjorde samma sak som nu Förvånad
  • Anonym

ja , jag gjorde samma sak som nu , fasst då jobbade jag heltid . Nu jobbar knappt 60 %

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-11 09:27:18 följande:
    ja , jag gjorde samma sak som nu , fasst då jobbade jag heltid . Nu jobbar knappt 60 %
    Men då har du gått ner mer 50% i lön?