• Anonym (lessen)

missfall i v. 17-18

hur gick det till för er som har fått ett missfall i v.17 -18. jag var i v.17+6 eller v.18 jag hade kraftiga magsmärtor och började blöda, sen fick jag tabletter som gjorde att jag fick förlösa ut fostret. någon annan som varit med om något liknande, vad kan det bero på???
    tacksam för svar.

Kram

• Svar på tråden missfall i v. 17-18
  • Anonym (lessen)

varför blir det att man kan få missfall så sent, eftersom risken är ju störst att få missfall till v.13.?????

• Anonym (Gravid)

Missfall beror ju oftast på att det är nått fel på fostret.
    Sänder en kram till dig,måste vara jättejobbigt det du går igenom

• Anonym

Det kan bero på många saker. En vän till mig fick missfall pga blodproppar i moderkakan och för en annan hade fostret dött flera veckor innan det upptäcktes.
    Risken är störst fram till vecka 13, men 1-3% av de graviditeter som fortsätter efter det slutar ändå i missfall. De flesta missfall beror på fel på fostret, sen kommer sjukdomar/fysiska fel hos mamman (tex försvagad livmoderhals) och en tredje orsak är infektioner.

Beklagar!

• Anonym

Beklagar verkligen sorgen. *STYRKEKRAM*

• gretagarbo

Beklagar sorgen :( jag hade ett sent missfall i v22. Det berodde på GBS infektion. Fick föda ut min son och jag förstår hur du känner. Det är hemskt. Massor av kramar till dig! Hoppas du ändå kan få ngt svar på varför det gick fel.

• Anonym
    gretagarbo skrev 2008-08-11 18:23:49 följande:
    Beklagar sorgen :( jag hade ett sent missfall i v22. Det berodde på GBS infektion. Fick föda ut min son och jag förstår hur du känner. Det är hemskt. Massor av kramar till dig! Hoppas du ändå kan få ngt svar på varför det gick fel.
    Men huaa så hemskt..beklagar verkligen. Vad är GBS för ngt?
  • små fötter

Jag har haft två sena missfall. Det första var i v17+3 (2006). Man kunde inte hitta någon ordentlig anledning till att min dotter dog, så det kallas PSD i magen.
    Det andra var i v17+4 (2007). Min son dog pga en ovanlig infektion i moderkakan.

Jag beklagar verkligen er förlust  Inboxa gärna mig om du behöver prata av dig!

Fideli och Lily kom 25/4 -08
  • Anonym
    små fötter skrev 2008-08-11 18:28:16 följande:
    Jag har haft två sena missfall. Det första var i v17+3 (2006). Man kunde inte hitta någon ordentlig anledning till att min dotter dog, så det kallas PSD i magen. Det andra var i v17+4 (2007). Min son dog pga en ovanlig infektion i moderkakan. Jag beklagar verkligen er förlust  Inboxa gärna mig om du behöver prata av dig!
    Beklagar fyyy så hemskt 2 st oxå..hur kan livet vara så orättvist.
Svar på tråden missfall i v. 17-18