• Anonym (lessen)

missfall i v. 17-18

hur gick det till för er som har fått ett missfall i v.17 -18. jag var i v.17+6 eller v.18 jag hade kraftiga magsmärtor och började blöda, sen fick jag tabletter som gjorde att jag fick förlösa ut fostret. någon annan som varit med om något liknande, vad kan det bero på???
    tacksam för svar.

Kram

• Svar på tråden missfall i v. 17-18
  • små fötter
    Anonym skrev 2008-08-11 18:35:50 följande:
    Beklagar fyyy så hemskt 2 st oxå..hur kan livet vara så orättvist.
    Tack. I våras föddes mina tvillingflickor, levande och friska Ett plåster på såren i all sorg. (Förlåt TS, att jag tog upp din tråd lite)
    Fideli och Lily kom 25/4 -08
  • gretagarbo

Man kan tyvärr inte undvika det. Har man en gång haft GBS har man det alltid. Men det kan ligga latent, behöver inte bli aktivt alltså. Man testar genom urinodling eller odling från slidan. Jag hade inga symptom mer än att jag kissade extremt mycket. Även en liten blödning i v12. Vissa får sammandragningar men jag hade inte det.

Tidig vatten avgång är vanligt med. Men efter mitt missfall läste jag obduktionspapperna, det visade på riklig växt av GBS i slidan och även växt i moderkakan. Detta har gjort så att livmodern har retats till värkar, och förlossningsarbetet startade i förtid. Fanns inget att göra. Men vet man om att man har gbs kan man få penicillin och nogggrannare kontroller. Viktigt att stå på sig så man verkligen får det. Jag kommer få penicillin och täta kontroller nästa graviditet. Men är ändå rädd såklart..

• Anonym
    gretagarbo skrev 2008-08-11 18:54:32 följande:
    Man kan tyvärr inte undvika det. Har man en gång haft GBS har man det alltid. Men det kan ligga latent, behöver inte bli aktivt alltså. Man testar genom urinodling eller odling från slidan. Jag hade inga symptom mer än att jag kissade extremt mycket. Även en liten blödning i v12. Vissa får sammandragningar men jag hade inte det. Tidig vatten avgång är vanligt med. Men efter mitt missfall läste jag obduktionspapperna, det visade på riklig växt av GBS i slidan och även växt i moderkakan. Detta har gjort så att livmodern har retats till värkar, och förlossningsarbetet startade i förtid. Fanns inget att göra. Men vet man om att man har gbs kan man få penicillin och nogggrannare kontroller. Viktigt att stå på sig så man verkligen får det. Jag kommer få penicillin och täta kontroller nästa graviditet. Men är ändå rädd såklart..
    Önskar dej ALL LYCKA TILL!!!
  • gretagarbo
    Anonym skrev 2008-08-11 19:46:55 följande:
    Önskar dej ALL LYCKA TILL!!!
    Tack så jättemycket! Önskar även TS all lycka!
  • Anonym (lessen)

tack så jätte mycket för alla svar. det var någon som undrade om jag had haft några symptomer tidigare och det är att jag har haft på senast tiden mycket små värk i magen, i bland starka och onda värkar och ibland lite lindrigare, men jag trodde ju som alla andra att det var för att magen började växa och samt att barnet i magen växte, men tydligen så var det inte pgr: av att det växte.

• Anonym (lessen)

vad är en GBS infektion???? läser att ni skriver om det, jag har aldrig hört vad det är???

• Anonym (lessen)

och vad är PSD???? ojojoj nu hade jag visst många fråger.

• Anonym (lessen)

nu har jag en fråga till, FÖRLÅT???? men vad är det som gör att man får en infektion i moderkakan??????

Nu ska jag inte fråga något mer....

• Anonym (Gravid)

Anonym (lessen) skrev 2008-08-11 22:53:47 följande:

och vad är PSD???? ojojoj nu hade jag visst många fråger.
    PSD =Plötslig-spädbarns-död
  • Anonym (undrar)

Hur stöttar man en väninna som fått sent missfall?

Svar på tråden missfall i v. 17-18